پلمپ 1340 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی/ کاهش 24 درصدی بارش‌ها

معاون بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از اول امسال تاکنون یک هزار و 340 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پلمب و مسدود شده است.

به گزارش بناب نیوز، مجتبی جلیل‌زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب، با بیان اینکه طی این مدت از برداشت غیرمجاز و اضافی 150 حلقه چاه نیز جلوگیری به عمل آمده است؛ اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 400 کنتور هوشمند در سطح استان نصب کرده‌ایم تا از پرت آب جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد چاه‌های غیرمجاز در سه شهرستان بناب، ملکان و مراغه واقع شده‌اند، اظهار داشت: طرح تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در دست تدوین است که در سال 95 نهایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت منابع آبی خاطرنشان کرد: 88 درصد آب‌های موجود در بخش کشاورزی مصرف شده، 2 درصد آن در بخش صنعت که متوسط استفاده جهانی آب در بخش صنعت 25 درصد است و 10 درصد نیز در مصارف شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلیل‌زاده در خصوص وضعیت بارش در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بارش برف و باران در استان 18 درصد نسبت به درازمدت و 24 درصد نیز نسبت به سال قبل کاهش دارد و در شهرستان بناب نیز میزان بارش باران 31 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

فارس .