پورمحمدی: در انتخابات کاندیدا می شوم

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور ار حوزه بناب گفت: هم‌اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر از 14 استان کشور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب مشغول تحصیل هستند که تا پایه دهم تحصیل می‌کنند.

محمد باقری‌بنابی افزود: از سال آینده درس خارج در این حوزه برقرار خواهد شد تا طلاب امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آغاز به کار مرکز تخصصی کلام از سال گذشته در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون 40 نفر در این بخش مشغول تحصیل هستند.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست تا در صورت امکان، در سال اقتصاد مقاومتی حداقل 80 درصد بودجه‌ به حوزه‌های علمیه تخصیص یابد.

بعد از سخنان نماینده مردم بناب در مجلس در سخنانی کاندایداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرده وافزودند:کشور ایران یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد و یک درصد خاک دنیا نیز در اختیار کشور ماست ولی دارای منابع آبی کمتر از یک درصد هستیم.

وی تصریح کرد: کمتر از یک درصد اقتصاد دنیا در اختیار کشور ایران است ولی تأثیرگذاری معنوی ما در دنیا بیش از این آمار و ارقام است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا به حدی است که هر دو رقیب ریاست جمهوری آمریکا باید مواضع خود را در خصوص ایران به صورت شفاف بیان کنند، با وجود اینکه اقتصاد بالای 40 درصدی دنیا را در اختیار خود دارند.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران خاطرنشان کرد: این حرکت، حرکت خوبی بود که به همت مسئولان رقم خورد ولی فشارهای سیاسی جهان علیه ما بسیار سنگین است.

وی به هجمه‌های سنگین رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تمام امکانات رسانه‌ای دنیا علیه ما بسیج شده‌اند و از این لحاظ در وضعیت و شرایط سختی قرار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: امروز محصول این هجوم بزرگ فرهنگی، بیداری اسلامی یعنی «پاسخ نه» به تمدن آمریکایی است زیرا رفته رفته و یکی یکی کشورهای تحت سلطه و نفوذ آنها از دستشان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه نفی سلطه جهانی و نفی فرهنگ بربریت و ضدانسانی از سوی جمهوری اسلامی دشمنان را به چالش بزرگی کشانده است، گفت: سرباز و کارخانه تولید این پیام روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند.

پورمحمدی تصریح کرد: امروز در سایه این تلاش و فداکاری حوزه‌های علمیه اینترنت، ماهواره‌ها و شبکه‌های تلویزیونی دنیا به نفع ما عمل می‌کنند و با همه هجمه‌ای که دارند و با شبکه‌های متعفن ضداسلام و ضداخلاق خود که شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اگر بخواهیم بدانیم زرادخانه‌های آنها کجاست باید کلید آن را در حوزه علمیه بناب یافت و این حوزه‌های علمیه هستند که فضا و بستر را آماده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی بیان کرد: اگر اوضاع داخلی را سامان دهیم، این ظرفیت می‌تواند ما را در تحول بزرگ جهانی قرار دهد، از این رو آگاهی از شرایط روز بسیار مهم است، نباید تحریم‌ها و تهدیدها ما را از ادامه مسیر بترساند.

پورمحمدی اضافه کرد: دنیا پیوسته علیه ما تبلیغ می‌کنند، تهدید نظامی می‌کنند، اختلاف شیعه و سنی راه می‌اندازند از این رو باید با درک شرایط موجود از این مسیری که پیش رو داریم، عبور کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در زمینه نظارت، قانون کم نداریم، خاطرنشان کرد: مشکل نظارت در کشور ما ترتیب اثر ندادن است، چراکه از لحاظ قانون، کمبود وجود ندارد ولی شاهدیم که برخی به اجرای قوانین ملتزم نیستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ نظارت در جامعه تثبیت نشده و از نظارت گریزان هستند، تلقی ما از نظارت اشتباه است و آنطور که باید به این مقوله توجه نشده است.

پورمحمدی گفت: تصوری که در جامعه وجود دارد این است که نظارت یعنی دست و پا بسته شدن یا ایست و توقف، این در حالی است که تعبیر ایست و توقف در نظارت درست نیست حتی توقف موقت هم جایز نخواهد بود.

ما می‌خواهیم منشا تحول باشیم و باید ببینیم که این تحول امکان‌پذیر هست یا نه؟! به خصوص بنده که گرایشم قانونگرایی جدی است و باید بسترهای لازم آن فراهم باشد.