حوزه های علمیه از فضاهای تبلیغی جدید غفلت نکنند

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب مهذب و باسواد در جامعه هستیم.

به گزارش بناب نیوز، حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب، مدرسان و فضلای حوزه های علمیه استان تهران اظهار داشت: توجه به رسالت طلبگی در عصر غیبت ضرورتی انکار ناپذیر برای مبلغان و روحانیان مدارس علمیه است.

وی تهذیب نفس و نظم در تحصیل را دو شرط مهم و لازم برای دستیابی به مدارج عالی حوزوی دانست و خاطر نشان کرد: مبلغان دینی بایستی افرادی عامل به گفته های خود باشند، تا تاثیر تبلیغ را مشاهده کنند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب مهذب و باسواد در جامعه هستیم.

حجت الاسلام بنابی وظیفه حوزه های علمیه در تربیت طلاب و مبلغان عمل گرا را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: حوزه های علمیه باید به آینده طلاب توجه داشته و آنان را نسبت به اهمیت رسالت طلبگی متوجه کنند، چراکه در آینده همین طلاب مرزبان اعتقادات دینی مردم خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه بناب با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد خدشه دار کردن چهره روحانیت در جامعه هستند، افزود: در شرایط فعلی اگر طلبه ای اخلاق فردی و اجتماعی را رعایت نکند، ناخودآگاه به خود و نظام اسلامی و روحانیت ضربه زده است، به عبارت دیگر طلبه باید با عمل خود مروج اسلام ناب باشد.

وی توجه صرف به افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه های علمیه را غیرقابل قبول دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید در کنار افزایش ظرفیت پذیرش فکر ارتقای کیفی آموزش و مسایل اخلاقی طلاب نیز باشند، چهار طلبه فاضل و اخلاق‌مدار بهتر از ده‌ها طلبه بی‌سواد و بداخلاق است.

حجت الاسلام بنابی نظارت مستمر بر مسائل تحصیلی طلاب را یکی از وظایف خطیر اساتید حوزه های علمیه دانست و گفت: گاه یک استاد خوب انگیزه طلبه ای را برای کسب علوم و معارف دینی چنان افزایش می دهد که شاهد تربیت نخبگانی توانمند در مدارس علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه بناب خواستار توجه به رسالت طلبگی و حرکت در مسیر تهذیب نفس برای کسب معارف حقیقی دینی شد و با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای اخبر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: طلاب و روحانیان بایستی از هر فرصتی برای تبلیغ معارف دینی بهره‌ جویند و از فضاهای مجازی در عرصه تبلیغ غفلت نکنند.

رسا .