اعزازی ملکی «نماینده معین» مراغه در مجلس دهم می‌شود

ضیاء‌الله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، «نماینده معین مراغه» در مجلس دهم می‌شود.

به گزارش بناب نیوز، ضیاء‌الله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به منظور تعیین نماینده معین مراغه در مجلس دهم خبر داد و گفت: این نشست هفته آینده برگزار می‌شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: قرار است در این نشست نماینده معین حوزه انتخابیه مراغه مشخص شده و یکی از نمایندگان استان، وظایف نمایندگی مرحوم حسین‌زاده را در این شهر بر عهده بگیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس، خود را یکی از احتمالات نمایندگی معین مراغه دانست و اظهار کرد: احتمالا بنده به عنوان نماینده معین شهرستان مراغه از سوی اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجانشرقی انتخاب شوم.

گفتنی است محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال در حالی‌ که به منظور شرکت در مراسمی عازم تهران بود، در کیلومتر 63 باند جنوبی آزاد راه قزوین ــ زنجان بر اثر واژگونی خودرو جان باخت.

محمدعلی حسین‌زاده با کسب 50 هزار و 980 رأی به‌ عنوان منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای به مجلس راه یافته بود.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورتیکه هر کدام از نمایندگان و یا منتخبان مجلس بنا به هر دلیلی، اعم از فوت و یا استعفا، نتوانند وظایف نمایندگی‌شان را انجام دهند، مجمع نمایندگان استان مورد نظر یکی از اعضا را تا برگزاری انتخابات میا‌ن‌دوره به عنوان نماینده معین انتخاب می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده فقید تفت و میبد در مجلس نهم در دوره مسولیتش به دلیل عارضه قلبی درگذشت که محمدرضا تابش نماینده معین استان یزد شد.

همچنین، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم نیز پس از اینکه مهدی سنایی به عنوان سفیر ایران در کشور روسیه انتخاب شد، به عنوان نماینده معین استان، وظایف نمایندگی سنایی در حوزه انتخابیه نهاوند را بر عهده گرفت.

تسنیم .