شهرداری بناب درصدد توسعه گردشگری در حاشیه صوفی چای است

شهردار بناب با اشاره به اختصاص 5 میلیارد ریال برای اجرای طرح ساماندهی صوفی چای ، از برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در حاشیه این رودخانه خبرداد.

به گزارش بناب نیوز، مقصود کفشنوچی در جلسه ستاد پیگیری سند تدبیر و توسعه شهرستان بناب افزود: فاصله پل پنج چشمه تا مسجد راه کربلا در حال بررسی است و طی روزهای آتی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مقصود کفشنوچی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز بنام جاده سلامت در مسیر پارک فدک تا پارک سنجد از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری در حال اجراست ، اظهار امیدواری کرد از محل منابع و اعتبارات احیای دریاچه ارومیه برای کشت نهال و ایجاد منطقه توریستی بناب کمک شود.

مدیرجهاد کشاورزی بناب با اشاره به جایگاه کشاورزی در سند تدبیر و توسعه گفت: 79 کیلومتر کانال آب اراضی کشاورزی شهرستان بتنی شده و 69 کیلومتر نیز در حال اجراست.

جعفر صادقی اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و بتنی کردن کانال های کشاورزی را در راستای کاهش هدر رفت آب موثر دانست و افزود: برای اجرای این طرح ها 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب طرح آبیاری قطره ای در حال اجراست؛ افزود: کشت زعفران و داروهای گیاهی در 5 هکتار شروع شده است.

ایرنا.