غارهای ظرفیت های ناشناخته اکوتوریسم

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل به عنوان دبیر کارگروه غارها، مسئولیت حفاظت و نظارت بر غارهای استان را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در حاشیه کمیته تخصصی غارشناسی استان اظهار کرد: با شناسایی غارها به عنوان عناصری از طبیعت بکر و جاذبه‌های اکوتوریستی، از ویژگی‌های محیط زیستی و گردش‌پذیری آن حفاظت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه غارها، مسئولیت حفاظت و نظارت بر غارهای استان را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اولویت‌های مطالعاتی و علمی درباره غارهای استان تاکید کرد: گام اول تهیه نقشه‌های دقیق از غارها است که به کمک نقشه‌های هوایی سازمان نقشه‌برداری و سازمان جغرافیایی ارتش میسر می‌شود.

رئیسی، تعداد غارهای شناسایی شده استان را 13 عدد عنوان کرد و گفت: این غارها در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند، بناب، کلیبر، شبستر، هشترود و جلفا قرار دارند.

وی تشریح کرد: غار کبوتر در مراغه، غار آبی آسیاب خرابه در جلفا و غار هوراند شناخته‌شده‌ترین غارهای استان آذربایجان‌شرقی هستند.