کاهش 60 درصدی بیماری تب مالت در شهرستان بناب

 رئیس شبکه دامپزشکی بناب گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در شش ماه نخست سال ‌جاری تعداد 78 نفر مبتلا به بیماری «تب مالت» به 32 نفر کاهش یافته است.

مهدی حامی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماه نخست سال ‌جاری برای کنترل بیماری (بروسلوز) تب مالت همکاران ما در شبکه دامپزشکی شهرستان 4 هزار و 95 رأس گاو و گوساله و 41 هزار و 893 رأس گوسفند، بز، بره و بزغاله و 364 رأس گاو بالای دو سال را تست و واکسینه کرده‌اند.

مسئول شبکه دامپزشکی بناب آموزش‌‌های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در کاهش بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا کند و از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کرده و به علامت‌های بهداشتی دامپزشکی روی فرآورده‌های خام دامی دقت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه سامانه پاسخ به مسائل دامپزشکی به شماره 1512 در این شهرستان نیز راه‌اندازی شده است، از مردم و دامداران منطقه درخواست کرد تا هرگونه مسائل مربوط به دامپزشکی را توسط این سامانه با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.