تبدیل مسیرهای ورودی روستاها به محل دفن زباله

فرماندار بناب گفت: مسیرهای ورودی و کنار جاده‌های برخی روستاها به محل دفن زباله تبدیل شده و انسان خجالت می‌کشد به همراه یک مسئولی از آنجا عبور کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی شامگاه امروز در نشست یک‌روزه دهیاران و رؤسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان بناب که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مربوط به این روستاها برگزار شده بود بر لزوم دقت و جدیت هرچه بیشتر بر نظافت و پاکسازی محیط روستاها تأکید کرد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان بناب در زمینه جمع‌آوری زباله‌های روستایی رتبه نخست کشور را دارد اما باز هم وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست.

برقی تصریح کرد: مسیرهای ورودی و کنار جاده‌های برخی روستاها به محل دفن زباله تبدیل شده و انسان خجالت می‌کشد به همراه یک مسئولی از آنجا عبور کند.

برقی از بخشدار بناب خواست توجه جدی به پاکسازی محیط روستاها را در اولویت کارهای خود داشته باشد.

وی تأکید کرد: از این پس به صورت منظم از وضعیت روستاها بازدید می‌کنم.

فرماندار بناب همچنین با انتقاد از دهیارانی که بیهوده و بدون هماهنگی به مقامات ارشد استانی و کشوری نامه‌نگاری می‌کنند، اظهار کرد: دهیاری که سلسله مراتب مکاتبات اداری را نمی‌داند و بدون هماهنگی با بخشداری و فرمانداری مشکلات خود را به مقامات بالا منعکس می‌کند، به وظایفش آشنا نیست.

برقی خاطرنشان کرد: دولت بر اساس بودجه سالانه کشور، به عمران و آبادانی تمام روستاها رسیدگی می‌کند و به فضل الهی هم‌اکنون تمام روستاهای بناب از خدمات اولیه عمومی و زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند.

کافی نبودن اعتبارات شوراها و دهیاری‌ها رئیس شورای اسلامی شهرستان بناب نیز در این نشست از کافی نبودن اعتبارات شوراها و دهیاری‌ها گلایه کرد و گفت: با توجه به حجم کاری که این عزیزان در روستاها انجام می‌دهند، حتی حق‌الزحمه ناچیز جلسات آنها نیز تأمین نمی‌شود.

مصطفی برزگران اصلاح قوانین مربوط به شوراهای اسلامی روستاها را در راستای نتیجه‌گیری بهتر از فعالیت‌های آنان ضروری دانست و گفت: آموزش بدو خدمت شوراهای اسلامی نیز در انجام صحیح وظایف توسط آنها لازم است.