بررسی تعدیل نیروی انسانی دانشگاه آزاد بناب در شورای اداری بناب

بدنبال طرح موضوع تعدیل 159 نفر نیروهای مازاد در دانشگاه آزاد واحد بناب از سوی مسئولان این واحد که طی روزهای گذشته به یکی از بحثهای چالش برانگیز در این شهرستان تبدیل شده ، در نهایت این بحث به شورای اداری شهرستان بناب نیز کشیده شد.

سعید برقی فرماندار بناب امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به تعدیل نیروهای شرکتی اضافی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در آینده نزدیک، با بیان موضوع مخالفت کرد و گفت: اجرای این کار مشکلات اجتماعی و بدنبال آن مشکلات امنیتی در پی دارد و مسئولان ارشد شهرستان را به دردسر می اندازد.

بنابراین مسئولان این دانشگاه اگر بخواهند تعدیل نیرو انجام دهند، حداقل این کار را تدریجی انجام دهند تا باعث بروز تبعات منفی نشود.

نماینده مردم بناب در مجلس نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان در پاسخ به اظهارات فرماندار بناب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب ماهانه بابت پرداخت حقوق نیروهای مازاد خود بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه می کند، گفت: این مبلغ به جای هزینه در بخشهای عمرانی، علمی و کارهای پژوهشی به نیروهای مازاد واحد پرداخت می شود که دور از انصاف است.

حجت الاسلام شیخ محمد باقری بنابی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در بال نیروهای شرکتی شاغل هیچگونه مسئولیت حقوقی و قانونی ندارد، افزود: این نیروها تا امروز با شرکت خدماتی پیمانکار طرف حساب بوده اند و در صورت تعدیل آنها هیچ ارتباطی به مدیریت دانشگاه نخاهد داشت.

وی بهترین و قانونی ترین راهکار بکارگیری نیروی انسانی لازم و تعدیل نیروهای انسانی اضافی در این دانشگاه را برگزاری آزمون استخدامی در سطح شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف تصور و اظهارات برخی ها، موضوع تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد واحد بناب یک معضل شهرستانی نیست بلکه شرکت خدماتی که سالها از این طریق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب درآمد کلانی کسب کرده، باید مشکل نیروهای شرکتی خود را حل کند، چون وضعیت فعلی نیروهای شرکتی اضافی در این واحد دانشگاهی مانع توسعه علمی و فرهنگی آن شده است.

باقری بنابی تصریح کرد: هر مسئولی که طی سالهای قبل بدون رویه نیروهای اضافی را به دانشگاه آزاد اسلامی تحمیل کرده، کار خوبی نکرده است.

چون هم اکنون در یک اتاق که باید دو نفر کارمند داشته باشد، 10 نفر کار می کنند.

وی در عین حال گفت: در حد توان در خصوص اشتغال نیروهای شرکتی تعدیل شده در دانشگاه آزاد واحد بناب در مجتمع فولاد صنعت بناب همکاری و مساعدت کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس با تأکید بر اینکه محیط دانشگاه باید جای بهترینها و نمونه ها باشد، گفت: هرکسی نمی تواند در نهادی مثل دانشگاه استخدام شود بلکه دانشگاهها باید افرادی را به عنوان کارمند بکار گیرند و آموزش دهند که در جامعه بعنوان الگو مطرح شوند.