توزیع شیر غیراستاندارد در مدارس شهرستان بناب

رئیس دادگستری بناب از توزیع شیر غیراستاندارد در برخی مدارس این شهرستان انتقاد کرد.

سهراب اقبالی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با انتقاد از توزیع شیر غیراستاندارد در برخی مدارس بناب اظهار کرد: دولت با اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین و توزیع شیر سالم در بین 10 میلیون نفر دانش‌آموز مقاطع ابتدایی و راهنمایی سطح کشور تلاش می‌کند و طبق قانون بیش از شش دستگاه اجرایی و دولتی در این زمینه دخیل هستند که باید همکاری و دقت کنند.

وی افزود: بیش از هزار و 400 آزمایشگاه در سطح کشور وظیفه کنترل کیفیت و استاندارد این شیرها را بر عهده دارند؛ بنابراین نباید مشکلاتی همچون توزیع شیر غیراستاندارد در برخی مدارس دیده شود.

رئیس دادگستری بناب از مدیران ادارات خواست مشکلات و موانع موجود را با دلیل و مستندات کافی به دستگاه قضایی ارائه دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

اقبالی همچنین با تأکید بر لزوم پیگیری و اتمام معضل «قوبی‌چای» و طرح ساماندهی و بهسازی این رودخانه سنتی به عنوان دغدغه بزرگ بهداشتی و زیست‌محیطی منطقه تصریح کرد: هر یک از سازمان‌ها و ادارات ذیربط به جای اینکه سلب مسئولیت کنند، سهم عملکرد خودشان در این زمینه را ارائه کنند.

مهدی نورآبادی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشتی این شهرستان، از توزیع شیر غیراستاندارد به دانش‌آموزان در سطح مدارس منطقه خبر داد و گفت: ما مسئولان بهداشتی موظف هستیم در راستای تأمین سلامت مردم گام‌های اساسی را برداریم.

رئیس دادگستری بناب همچنین گفت: برای برخورد با عوامل تخلیه فاضلاب در معابر نیاز به جلسه هماهنگی نیست و در قانون جرم آن مشخص است.