تاکید معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار بر اجرای دقیق مفاد سند توسعه و تدبیر در شهرستانها  / حل مشکل کارگران اخرابی فولاد بناب

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار بر اجرای دقیق مفاد سند توسعه و تدبیر در شهرستانها تاکید کرد .

به گزارش بناب نیوز، سعید شبستری در نشست شورای اداری بناب گفت: برای تحقق این سند و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی کلیه پروژه های عمرانی باید طبق برنامه مدون اجراء شود.

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه و تدبیر استان ظرفیت های دولتی و غیر دولتی لحاظ شده است گفت: کلیه مدیران استانی براساس این سند اقدام می کنند و وظایف تک تک آنها مشخص می باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امنیت ، حمایت از تولید کنندگان و شناخت ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی را از شروط اصلی تحقق اقتصاد مقامتی اعلام کرد و گفت: با پشتوانه مردمی باید از تولید ملی حمایت و از مصرف گرایی و خرید کالاهای خارجی اجتناب کنیم.

شبستری نفش دولت را نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و وجود رانت و فساد را مهمترین مشکل کشور اعلام کرد .

وی تصریح کرد : عزم دولت برای جلوگیری از هر گونه فساد و رانت خواری جدی است و واکنشهای اخیردولت این موضوع را ثابت می کند .

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خاطر نشان کرد : دولت برای رسیدن به اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بستر سازی لازم را فراهم آورده و لازمه آن حضور مردم در صحنه و اصلاح الگوی مصرف است .

شبستری بر تولید ثروت حلال، قناعت ، ساده زیستی و خدمت به مردم تاکید کرد و افزود : متاسفانه در برخی ادارات دستهایی وجود دارند که فقط به دنبال ایجاد مشکل در کار مردم هستند.

وی از حل مشکل کارگران اخراجی صنعت فولاد شهرستان بناب نیز خبر داد و افزود : در جلسات متعددی که در کمیته کارگری استان برگزار کرده ایم در تلاش هستیم این افراد مجدداً به شغل خود باز گردند.

فرماندار بناب نیز در این جلسه از توسعه شهرک صنعتی این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد .

ولی اله فرج اللهی افزود : با توجه به اینکه شرکت شهرکهای صنعتی نتوانست نسبت به تامین اعتبار و خرید زمین طرح توسعه این شهرک اقدام کند بخش خصوصی با اعتبار 200 میلیارد ریال در حال خرید زمین می باشد که بزودی زمین مورد نیاز به افراد متقاضی واگذار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه 20 سرمایه گذار در نوبت خرید زمین و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بناب هستند گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بناب منوط به توسعه این شهرک می باشد که بعد از واگذاری زمین طرح توسعه به سرمایه گذاران، این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

فرماندار بناب به کسب رتبه اول صادرات استان توسط شهرستان بناب در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بعلت عدم اتصال لینک برخی از پایانه های صادراتی کشور به گمرک بناب صادر کنندگان این شهرستان همچنان با مشکل مواجه هستند .

فرج اللهی گفت : سال گذشته و در اولین سال فعالیت این گمرگ 38 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر گردیده که این مقدار امسال به 45 هزار تن و تا پایان سال 96 به 55 هزار تن افزایش خواهد یافت .

خبرنگار بناب - پورملا اقدم.