شهرستان بناب استعداد و پتانسیل لازم رابرای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی داراست

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بناب استعداد و توان لازم را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی داراست و مسئولان باید توجه خاصی به این امر داشته باشند.

حجت الاسلام شیخ محمد باقری بنابی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که با حضور حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ افزود: جهت اجرا و تکمیل جاده بناب – نقده که مسافت آذربایجان شرقی را با استان آذربایجان غربی بطول 50 کیلومتر کاهش می دهد، طی چهار سال اخیر اعتبار مناسبی تخصیص نیافته و با این روند تا ده سال اینده نیز شاهد اتمام این طرح نخواهیم بود.

وی از اتمام مراحل احداث راه آهن تبریز – میانه خبرداد و با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی در کشور از ضروریات است، خواستار تکمیل ایستگاه راه آهن بناب شد.

باقری بنابی همچنین با اشاره به بهره برداری خط آهن برقی تبریز- آذرشهر، خواستار ادامه این طرح تا مسیر عجبشیر، بناب ومراغه شد.

وی در عین حال اظهارداشت: توسعه خطوط زیلی بریا توسعه شهرستانها ضروریست و باید بیشتر به این مهم پرداخت شود چون راههای مواصلاتی که در استان داریم، جوابگو نیست.

دبیرکمیسیون فرهنگی مجلس سپس با اشاره به قابلیتهای موجود در بحث گردشگری شهرستان گفت: بناب با داشتن اثار تاریخی با قدمت و همچنین کباب این شهرستان که شهرت جهانی دارد، پذیرای گردشگران زیادی است؛ ولی به جاذبه های گردشگری آن توجه خوبی نشده است.

وی از اجرای طرح گردشگری و ایجاد دریاچه مصنوعی به طول 3 کیلومتر بر روی صوفی چای این شهرستان خبرداد و گفت: برای راه اندازی ابتدایی این طرح 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در ادامه برای تکمیل این طرح به بخش خصوصی واگذار می شود.

باقری بنابی به شروع اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب بناب از سال 83 نیز اشاره ای کرد و گفت: این طرح فعلاً از 76 درصد پیشرفت برخوردار است واگر به موقع به بهره برداری نرسد، شاهد تخریب این طرح خواهیم بود و علیرغم اینکه این طرح جزو طرحهای مهر ماندگار دولت قرارگرفته، ولی روند تکمیل طرح مطلوب نیست.

وی درادامه با اشاره به ضرورت احیای دریاچه ارومیه گفت: بحثهای حل مشکل دریاچه ارومیه نباید بصورت شعاری باشدو اظهارات مسئولین مبنی بر انتقال آب از سد ارس و زاب به این دریاچه تاکنون تحقق نیافته است.

باقری بنابی با بیان اینکه شهرستان بناب استعداد و پتانسیل لازم را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی داراست، اذعان کرد: بسترهای لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بناب و جنوب استان وجود دارند.