با اتمام عملیات اجرایی فاز دوم پارک ساحلی بناب میزان سرانه فضای سبز در بناب به 18 متر می‌رسد

معاون فرماندار بناب گفت: با اتمام عملیات اجرایی فاز دوم پارک ساحلی بناب، میزان سرانه فضای سبز در بناب به 18 متر می‌رسد.

عصر امروز عملیات اجرایی فاز دوم پارک ساحلی بناب و پیست اسب‌سواری آغاز شد و همزمان از مسجدالزهرای این مجموعه بهره‌برداری شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم بناب برگزار شد، ناصر هاشمی معاون فرماندار بناب اعلام کرد: با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک بزرگ ساحلی بناب، میزان سرانه فضای سبز این شهرستان به 18 متر خواهد رسید.

وی میزان سرانه فضای سبز کشور را 11 متر برای هر نفر اعلام کرد و گفت: این میزان سرانه در حال حاضر در بناب 13.

5متر برای هر نفر است که با اتمام فاز دوم پارک ساحلی بناب به 18متر می‌رسد.

به گفته هاشمی با توسعه و تکمیل فاز دوم پارک ساحلی بناب به وسعت44 هکتار، سرانه فضای سبز بناب برای هر شهروند شش متر افزایش یافته و مقام نخست کشوری را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهد.

وی اظهار داشت: میزان سرانه فضای سبز بناب امسال نسبت به سال گذشته 4.

5 متر افزایش نشان می‌دهد و این نشانه گام بلند مسئولان شهرداری برای رسیدن به جایگاه نخست کشوری است.

معاون فرماندار بناب در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد یک ساله شهرداری که پویایی و فعالیت خوبی را در عمران و آبادانی شهر ایجاد کرده، لازمه رغبت و علاقه شهروندان بنابی برای استفاده از فضای سبز را وجود امکانات رفاهی و امنیت دانست و خواستار توجه مسئولان شهرداری به این موضوع شد.

هاشمی با تأکید بر جلب مشارکت‌های مردمی در توسعه و آبادانی شهر خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند عوارض و مالیاتی که به شهرداری می‌پردازند در زمینه تأمین رفاه و سلامت آنها هزینه می‌شود، قطعاً مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سرمایه و پشتیبان اصلی نظام، اعتماد مردم است، از مسئولان شهرداری خواست این امید و اعتماد را در شهروندان ایجاد کنند که همه وجوهات اخذ شده از آنان فقط به نفع افزایش رفاه و خدمات شهری هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در ابتدای این مراسم گفت: در فاز دوم پارک ساحلی بناب درختان سنجد و پسته همچنین نهال گل محمدی کاشته می‌شود.

قلی آقازاده افزود: در این مجموعه پیست‌های موتورسواری و ماشین‌سواری همچنین مجموعه ورزشی با میدان‌های فوتبال، والیبال و بدمینتون به صورت روباز احداث می‌شود.

به گفته وی احداث جاده اختصاصی بین پارک فدک و پارک ساحلی همراه با امکانات درشکه‌سواری از دیگر طرح‌هایی است که با مشارکت بخش خصوصی در فاز دوم پارک ساحلی بناب پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های مهم و در دست اقدام شهرداری بناب گفت: بزرگ‌ترین طرح مشارکتی شهرداری بناب که در سطح کشور بی‌نظیر است، پروژه مسیرگشایی خیابان‌های شهید رجایی به زرگران و خیابان‌های آب به امام خمینی(ره) است که با اعتباز بیش از 800 میلیارد ریال در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموعه بزرگ خدماتی رفاهی دارالشفای بناب با اعتبار 200 میلیارد ریال، مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در جاده بناب به ملکان با اعتبار 250 میلیارد ریال همچنین کارخانه اختصاصی تولید آسفالت در دامنه ارتفاعات "قره‌قشون" از دیگر طرح‌های شهرداری است که تا یک سال آینده عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم، هنرنمایی فرامرز امیری قوی‌ترین مرد بناب با کشیدن همزمان یک دستگاه خودروی پیکان‌سواری و حمل دو دستگاه موتورسیکلت بر روی شانه‌ها به طول 16متر موجب شگفتی و جلب توجه حاضران در مراسم شد.

مسجدالزهرای پارک ساحلی بناب با زیربنای 120 مترمربع و هزینه 850 میلیون ریال احداث شده و برای اجرای فاز دوم توسعه پارک ساحلی به وسعت 44 هکتار نیز 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

در ادامه این مراسم همچنین عملیات اجرایی پیست اسب‌سواری و تیراندازی شهرداری هم در ضلع جنوبی پارک ساحلی و به وسعت 50 هزار مترمربع آغاز شد.