انتقاد معاون فرماندار بناب از عدم نظارت کافی بر ساخت و سازهای ساختمانی در بناب

معاون فرماندار بناب از عدم نظارت کافی بر ساخت و سازهای ساختمانی در بناب انتقاد کرد.

به گزارش بناب نیوز، امین رفیعی در جلسه کارگروه نظارت بر ساخت و ساز و مصالح ساختمانی با بیان اینکه فعالیت‌های ساخت و ساز به علت وضعیت نامساعد آب و هوا متوقف شده است، گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی هوا رو به مساعد بودن می‌رود لازم است راه و شهرسازی با اکیپ نظارت خود، بر ساخت و سازها و مصالح ساختمانی رسیدگی و نظارت کافی داشته باشد.

معاون فرماندار بناب از صدور ۲۷۱ فقره پروانه ساخت درشهر بناب طی سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پروانه‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده در حالی که اعتبار تخصیص یافته از طرف دولت از منابع استانی در سال ۹۵ به کل شهرستان ۷۰ میلیارد ریال است  که در سال جاری حدود ۱۰ برابر اعتبارات دولتی از طریق بخش خصوصی در بخش ساختمان سرمایه گذاری شده است.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر ساخت و سازهای ساختمانی، گفت: ما همه این مورد مهم را به حال خود رها کرده ایم و نمی دانیم که با چه کم و کیفی این ساختمان ها در حال احداث هستند، باید به این موضوع بیشتر توجه شود چرا که اگر پس از ساخت این ساختمان ها خدایی نکرده، اتفاقی صورت بگیرد، تک تک ما مسئول خواهیم بود.

رفیعی در ادامه با تاکید بر اهمیت کارگروه نظارت بر ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، گفت: درخواست دارم اهمیت این موضوع را جدی بگیرید، اگر خود کارفرمایان واقعاً ببینند که نظارت بر ساخت و ساز به نفع خودشان است یقینا با ما همکاری خواهند کرد.

معاون فرماندار بناب با اشاره به تخلفات صورت گرفته در بخش صدور پروانه در شهرداری بناب، گفت: متاسفانه سال گذشته در صدور پروانه شاهد تخلفاتی شدیم که بدون اطلاع نظام مهندسی و بدون طی مراحل قانونی و کنترل نظارت و بدون رعایت ماده ۳۳ آیین نامه نظام مهندسی منجر به صدور پروانه شده بود، که با این موضوع برخورد شد و از طریق اداره راه و شهرسازی مهندس ناظر و طراح متخلف به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شدند.

رفیعی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان اداره استاندارد، در بازدید و کنترل کارگاههای تولید مصالح ساختمانی افزود: اداره استاندارد حق و اختیار پلمپ کارگاههای تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد را دارد و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی از مدیران کارگاههای مصالح ساختمانی در خواست نمودند نسبت به دریافت پروانه استاندارد اقدام نمایند.

معاون فرماندار بناب خاطرنشان کرد: همه کسانی که قصد ساخت و ساز و احداث پروژه‌های عمرانی را دارند حتما باید از کارگران دارای کارت مهارت فنی و مصالح استاندارد استفاده کنند و ناظران نیز موظف هستند این امر را کنترل کنند.

وی در خاتمه اذعان داشت: سه عامل مصالح ساختمانی، طراحی و نظارت و نیروی کار ماهر در ساخت و سازها اهمیت بسزایی دارد؛ که  اگر نظارت کافی  بر هر کدام از این موارد صورت نگیرد، از کیفیت ساخت و سازها کاسته شده و سرمایه ملی به هدر خواهد رفت.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب.