توزیع مرغ منجمد در بناب /  با متخلفان و گرانفروشان برخورد می شود

فرماندار بناب گفت: برای کنترل بازار مرغ شهرستان مرغ منجمد از قرار هرکیلو ۶هزار تومان توزیع می شود.

به گزارش بناب نیوز، ولی الله فرج اللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان بناب ضمن اعلام این مطلب با بیان اینکه در روزهای پایانی سال حفظ آرامش و ثبات در بازار لازم و ضروری است؛ تصریح کرد: لازم است اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی با افزایش بازرسی های خود ضمن نظارت دقیق بر بازار بطور دو شیفته بر رعایت قیمت ها و نیز کیفیت کالاها نیز نظارت داشته باشند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های اصناف و بازاریان شهرستان افزود: از نظر تأمین کالا و مایحتاج مردم هیچ مشکلی نداریم و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده است.

فرماندار بناب تأکید کرد: از اصناف و بازاریان عزیز انتظار می رود با ارائه تخفیف و اطلاع رسانی آن به مردم نسبت به افزایش رونق بازار بیفزایند.

فرج اللهی سپس از تأمین مرغ منجمد، برنج و میوه مورد نیاز مردم برای شب عید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت مرغ در بازار بودیم که برای کنترل بازار مرغ بزودی نسبت به عرضه مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار تومان اقدام خواهد شد و هرگونه افزایش قیمت مرغ قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای چهارشنبه سوری شهرستان گفت: تمام تمهیدات لازم در این زمینه بین مسئولان امر صورت گرفته است.

فرماندار بناب همچنین به ضرورت کنترل مسائل بهداشتی اشاره و بر لزوم برقراری کشیک توسط اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل تأکید کرد.

انجام ۸هزار و ۵۰۰مورد بازرسی طی ۱۱ماه گذشته سال در بناب بنابراین گزارش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه از انجام بازرسی های مشترک این اداره از ۲۴ اسفند ماه جاری الی ۲۰ فروردین ماه سال آتی خبر داد و گفت: در طول این مدت ۶ بازرسی مشترک از سطح بازار بعمل خواهد آمد.

سیروس زاهدی فر از انجام ۸ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی طی ۱۱ ماه گذشته سال در شهرستان بناب خبرداد و افزود: ۲۲۳ مورد پرونده تخلفاتی تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند و ۱۳۲ پرونده نیز در خود اداره منجر به سازش شده است.

وی ارزش کل پرونده های تخلفاتی را ۷۷۹ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در طول این مدت ۸۰۰ مورد بازرسی نیز از نانوایی های شهرستان صورت گرفته است که ۹۲ میلیون ریال جریمه شده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طی یازده ماه گذشته سال ۱۹ مورد پرونده کالای قاچاق در شهرستان تشکیل شده که ۱۲۲ میلیون تومان جریمه پرداخت کردند و در اسفند ماه نیز ۱۰ پرونده کالای قاچاق به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

زاهدی فر تصریح کرد: به منظور تعادل قیمت در بازار ۴۶ تن برنج هندی بین ۴۰ واحد صنفی شهرستان توزیع شده که به قیمت ۳هزار و ۸۵۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: بزودی ۴۹ تن برنج سفید نیز وارد شهرستان شده و از قرار هر کیلوگرم ۲۷ هزار ریال در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

توزیع میوه شب عید از روز ۲۴اسفند ماه جاری این گزارش حاکی است، رئیس اداره تعاون روستایی بناب نیز از توزیع میوه شب عید از روز ۲۴ اسفند ماه جاری در ۵ نقطه شهر خبرداد و افزود: ۱۳۵ تن پرتقال وارداتی از مصر و ترکیه و ۶۰ تن سیب بین شهروندان بنابی توزیع خواهد شد.

وجدانی تاکید کرد: هنوز قیمت میوه شب عید اعلام نشده ولی این اداره توزیع آن را کنترل و نظارت دقیقی بر توزیع خواهد داشت.

مهر.