طی مراسمی با حضور شهردار، بخشدار مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین و اهالی شهرستان؛ بوستان بسیج در بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، این بوستان به مساحت شش هزار مترمربع فضای سبز ظرف چهار ماه توسط شهرداری بناب تکمیل شده که برای اجرای این طرح بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی شهرداری هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بناب در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: شورای اسلامی شهر در نظر دارد محیطی آرام همراه با عمران و آبادانی را برای شهروندان فراهم کند.

مصطفی برزگران با بیان اینکه متأسفانه شهرداریها درآمد پایدار ندارند افزود: نبود درآمد پایدار از معضلات اساسی شهرداریهاست.

لذا شهرداریها باید سعی کنند جهت ایجاد درآمد پایدار قدم بردارند.

وی لازمه پیشرفت و موفقیت برای شهرداریها را ایجاد ارتباط شهرداریهای داخل کشور با همدیگر حتی با شهرداران خارج از کشور دانست و تأکید کرد: بخاطر اینکه شهرداری به درآمد پایدار دست پیدا کند، باید در راستای جذب سرمایه گذار در شهرستان قدم بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر بناب با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان شهرستان در برنامه های افتتاح طرحهای شهرداری گفت: اگر مسئولین انتظار دارند شهری آباد و سالم داشته باشند، باید با حضور خود عوامل شهرداری و شورای اسلامی شهر را تشویق کنند.

وی ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این بوستان سرانه فضای سبز در بناب به 18.

5 متر رسید که سرانه استاندارد فضای سبز در شهرستانها14.

5 متر است.

برزگران سپس از نامگذاری 95 درصد محلات سطح شهر بناب خبرداد و گفت: خطرناک ترین وضعیت برای یک شهر این است که مردم آن بی تفاوت باشند.

وی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز آینده شهرسازی بناب را تهدید می کند و اصلاح آن در آینده برای مسئولان مشکل خواهد بود.

ناصر بزازبنابی بخشدار مرکزی بناب نیز لازمه توسعه شهر را جذب مشارکتهای مردمی دانست و افزود: شورا و شهرداری برای جذب مشارکتها باید اعتمادسازی کنند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: مشارکت بیش از پیش مردم در این انتخابات نشان دهنده حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی است لذا شوراهای اسلامی شهر تنها در آستانه انتخابات شوراها از فکر مردم استفاده نکنند و سعی نمایند استفاده از فکر مردم در طول مدت خدمت باشد.

بخشدار مرکزی بناب با بیان اینکه نقدپذیری در اعضای شورای اسلامی شهر کم است تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بایستی با حضور در مساجد محلات با مردم شور و مشورت کنند و حرفهای آنها را بشنوند و به آن عمل کنند که این اقدام را از اعضای شورا ندیده ایم.

وی در ادامه گفت: فضای سبز این شهر متناسب آن نیست و جا دارد شورا و شهرداری برای توسعه فضای سبز اهتمام جدی داشته باشند.