تمام هیئت‌های مذهبی باید دارای شناسنامه باشند

رئیس دادگستری بناب با بیان اینکه برای جلوگیری از انحرافات احتمالی تمام هیئت‌های مذهبی باید دارای شناسنامه باشند؛ گفت: تمام هیئت‌های مذهبی باید دارای روحانیت باشند.

سهراب اقبالی ظهر امروز در همایش مشترک هیئات مذهبی، انجمن اسلامی، هیئت امنای مساجد و مداحان شهرستان بناب با عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: زنده نگه داشتن محرم و عاشورا یک عمل عبادی و سیاسی است که باید به آن بها دهیم و علما نیز دراین خصوص وظیفه خطیری برعهده دارند و باید مطالب واقعی را از مطالب انحرافی جدا کرده و حقایق را به مردم بازگو کنند.

وی همچنین با بیان اینکه برای جلوگیری از انحرافات احتمالی تمام هیئت‌های مذهبی باید دارای شناسنامه باشند؛ گفت: تمام هیئت‌های مذهبی باید دارای روحانیت باشند و هیچ یک از هیئت‌ها بدون حضور روحانی معنا و مفهومی ندارد.

رئیس دادگستری بناب سپس بر رقابت هیئت‌های مذهبی بر مبنای پاکیزگی و کیفیت دسته‌جات تأکید کرد و از مسئولان هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری خواست تا در مراسمات خود از آلات موسیقی استفاده نکنند.

وی به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: احتمالاً عده‌ای با هدف سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم، فضای معنوی عزاداری‌های حسینی را با اقدامات تبلیغی خود آلوده کنند و آن را زیر سئوال ببرند که مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان باید هوشیار باشند.

اقبالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به زندانیانی که دارای محکومیت سنگین هستند، در ایام محرم به آنها مرخصی داده نخواهد شد.

وی از مسئولان دسته‌جات عزاداری و مردم خواست تا با عوامل زحمتکش نیروی انتظامی که در برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کنند؛ همکاری کنند.