تعرفه پزشکان در شهرستان‌ها بیشتر از تبریز است / پزشکان شهرستان‌ها باز قانع نیستند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تعرفه‌های پزشکی شهرستان‌های استان ما بیش‌تر از تعرفه‌های مرکز استان است اما جای تعجب است که باز هم پزشکان شهرستان‌ها قانع نمی‌شوند.

مهدی اسماعیلی شامگاه امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب از اجرای طرح تحول اجتماعی و فرهنگی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح درقالب هفت محور مهم اجرا و رصد می‌شود که بر اساس آن باید تهدیدات را به روز و اولویت‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مسائل فرهنگی و اجتماعی را رصد کنیم، به بروز مشکلات سیاسی و امنیتی منجر نمی‌شود‌؛ گفت: محورهای طرح تحول اجتماعی و فرهنگی بیش‌تر بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت سرمایه ملی متمرکز است.

وی تأکید کرد: اگر به کاهش معضلاتی مثل طلاق، مواد مخدر و مشروبات الکلی و از طرفی به افزایش نشاط اسلامی توجه جدی شود، آن وقت می‌توانیم شاهد جامعه اسلامی واقعی باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی درسطح استان اشاره کرد و گفت: مصوبه هیئت وزیران درخصوص تصمیم‌گیری برای تعیین تعرفه‌های پزشکی سه مرجع نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین نمایندگی امور بیمه‌گری را موظف کرده و از سویی کار گروه ویژه‌ای در استانداری برای بررسی و تایید نهایی تصمیم این سه مرجع تشکیل یافته تا تعرفه‌ها را براساس مقتضیات بومی و اقتصادی هر منطقه تصویب و ابلاغ کند.

اسماعیلی بیان کرد: برخلاف اعتراض عده‌ای از پزشکان میزان تعرفه‌های پزشکی در سطح استان آذربایجان‌شرقی بیش‌تر با افزایش مواجه بوده است تا کاهش.

وی افزود: متأسفانه برخی از پزشکان انتظار دارند که تعرفه پزشکی استان ما عین تعرفه استان تهران باشد؛ اما این کار دور از انصاف و عدالت است، چون میزان اجاره مطب در استان ما به مراتب پایین‌تر از اجاره مطب در تهران است.

اسماعیلی ادامه داد: با این حال هم اکنون میزان تعرفه‌های پزشکی شهرستان‌های استان ما بیش‌تر از تعرفه‌های مرکز استان بوده اما جای تعجب است که باز هم پزشکان شهرستان‌ها قانع نمی‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود اطمینان داد، امسال در این استان نسبت به سال گذشته به لحاظ تمام شاخص‌ها از جمله تورم شاهد افزایش تعرفه‌های پزشکی بودیم، اما نباید انتظار داشته باشیم که بر اساس الگوی شهر تهران تعرفه‌های منطقه خودمان را تنظیم و اجرا کنیم.