رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با اتمام مرمت مسجد جامع مهرآباد بناب و همزمان با دهه فجر این مسجد بهره برداری می شود.

تراب محمدی روز دوشنبه افزود: در مسجد مهرآباد برخلاف سایر مساجد كه در آن ستون ها از سرستون ها جدا ساخته شده و بعد به یكدیگر متصل می شوند، سرستون ها به ستون ها متصل بوده و یك سره هستند.

وی گفت: این مسجد تاریخی در سال 951 هجری قمری همزمان با حكومت شاه طهماسب دوم در دوره صفویان، توسط بی بی خانم ساخته شده است.

محمدی با اشاره به ویژگی های بنای مسجد مهرآباد گفت: این مسجد از 36 ستون به همراه سرستون هایی پوشیده از نقش و نگارهای مختلف تشكیل شده كه البته طبق مستندات تاریخی، تعداد این ستون ها در ابتدا 40 عدد بوده كه چهار مورد آنها در قسمت زنانه نشین مسجد تخریب شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهاركرد: سقف مسجد پوشیده از نقاشی های فروانی به سبك اسلیمی است كه زیبایی و جلوه خاصی به این بنا بخشیده است.

محمدی گفت: این مسجد تك مناره است كه به نظر می رسد همین یك مناره نیز در دوره قاجاریان به بنای اصلی الحاق شده باشد.

وی با بیان اینكه این مسجد در سال 1347 با شماره 789 به ثبت ملی رسیده است، عنوان كرد: هزینه مرمت این بنا بیش از یك میلیارد و 800 میلیون ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی بود.