روند افزایش تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای کند است/ مدرک گرایی پاسخگوی نیاز بازار نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای افزایش محصلان فنی و حرفه‌ای باید به سه مولفه تربیت نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و تعداد هنرستان‌ها توجه شود.

به گزارش بناب نیوز، ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به اینکه افزایش تعداد دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای به میزان 50 درصد محصلان عرصه تعلیم و تربیت کشور نیاز به فراهم کردن برخی بسترها، امور و برنامه ریزی دارد، اظهار داشت: بر این اساس مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید از هم اکنون به فکر افزایش ظرفیت هنرستان‌ها و تعداد مدارس کارودانش باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک سه ساله شدن زمان تحصیل در هنرستان‌ها موجب کمبود فضای آموزشی خواهد شد از این رو همین موضوع سبب کند شدن روند دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده برای حوزه فنی و حرفه‌ای می‌شود، اظهار کرد: البته نباید از یاد برد که افزایش تجهیزات مدارس نیز متعاقبا باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: نقش نیروی انسانی کارآمد نیز در مهارت آموزی دانش آموزان دارای اهمیت ویژه‌ای است از این رو با توجه به میزان بازنشستگی بخشی از معلمان و البته روند کند جذب نیروی انسانی در حوزه فنی و حرفه‌ای باید تدبیر مناسبی اتخاذ شود تا در آینده کمبودی احساس نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن انتقاد از روند کند افزایش تعداد دانش آموزان محصل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، ادامه داد: متولیان حوزه تعلیم و تربیت کشور باید با اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی گرایش به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای را ایجاد کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند که دیگر مدرک گرایی پاسخگوی نیاز بازار نیست و افرادی که دارای مهارت باشند خیلی راحت‌تر می‌توانند جذب بازار کار شوند از این رو نقش وزارت آموزش و پرورش برای هدایت مسیر فارغ التحصیلان در این حوزه پررنگ و مهم است.

فارس.