آزمون سخت شورای اسلامی پنجم شهر بناب در انتخاب شهردار!

حواشی شورای شهر بناب در دوره چهارم در طول چهار سال گذشته بر کسی پوشیده نیست و حال در آستانه آغاز فعالیت شورای شهر پنجم امید است اعضای این شورا از حواشی احتمالی به دور باشند.

به گزارش بناب نیوز، فضای حاکم بر شورای شهر چهارم بناب حواشی زیادی را ایجاد کرد.

حاشیه‌هایی که منجر به بروز برخی مباحث ناگوار در شورا و شهرداری شد که در طول ادوار گذشته شاید بتوان گفت بی‌سابقه بود.

این اتفاقات تا جایی پیش رفت که در نحوه خدمات‌رسانی مطلوب به شهر و شهروندان تأثیر معکوس گذاشت و برخی لوایح و طرح‌ها را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد.

همچنین شورای چهارم با انتخاب چهار سرپرست و چهار شهردار، در واقع با انتصاب هشت شهردار برای شهرداری بناب در طول چهار سال رکوردی جاودانه زد و اگر مسؤولان میراث فرهنگی به موقع اقدام می کردند، می‌توانستند نام شورای چهارم بناب را در کتاب رکوردهای جهان «گینس» ثبت کنند.

دامنه بازی‌های سیاسی و تخلفات در شورا و شهرداری به حدی گسترده شد که اخبار شورای شهر بناب نه تنها در سطح استان آذربایجان‌شرقی که در سطح کشور نیز مطرح و بر سر زبان‌ها جاری شد.

حال اعضای شورای شهر پنجم قرار است از دوازدهم شهریور ماه سال‌جاری کار رسمی خود را به عنوان منتخبان مردم این شهر آغاز کنند و با فعالیت‌هایی که از مدت‌ها پیش آغاز کرده و با جلساتی که برگزار کرده‌اند، به نظر می‌رسد اعضای این دوره متفق‌القول بوده و بر این موضوع اصرار دارند که شورای پنجم شهر متفاوت‌تر از شورای چهارم و حتی قبل‌تر خواهد بود و جناح‌بندی‌های سیاسی در این شورا به حداقل خواهد رسید.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شورای پنجم که می‌تواند زمینه‌ساز خدمت بهتر و برتر به مردم شهرمان باشد، مسئله انتخاب شهردار است.

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بناب اخیراً در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرد اعضای شورای پنجم برای انتخاب شهردار 20 معیار و شاخص را مدنظر قرار داده‌اند که براساس این 20 معیار و شاخص از لیست 40 نفری مطرح شده برای تصدی پست شهرداری بناب و پس از عبور دادن این 40 نفر از فیلترهای مختلف به یک لیست هaت نفری دست یافته‌اند که چهار نفر آنها بومی و چهار نفر دیگر غیربومی هستند.

با نگاهی موشکافانه به این لیست هست نفره مورد ادعای سخنگوی شورای پنجم شهر بناب که بنا به گفته وی قرار است با حضور در شورای شهر برنامه‌های خود را برای اداره هرچه مطلوب‌تر شهر ارائه دهند، به نام افرادی برمی‌خوریم که با معیارهای مطرح شده از سوی شورای پنجم سنخیت نداشته و در گذشته نیز شاید نتوانسته‌اند در امتحانات نمره قبولی بگیرند.

با یک حساب ساده سرانگشتی مشخص می شود که در شورای پنجم نیز هستند کسانی که از بیرون و از طرف طیف‌های مختلف سیاسی خط دهی می‌شوند و اگر زودتر از این خواب غفلت بیدار نشوند، شاید وضعیتی به مراتب بدتر از شورای چهارم نیز دامن‌گیر آنها خواهد شد.

اگر چالش انتخاب شهردار دغدغه این روزهای منتخبان مردم در شورای پنجم است، افکار عمومی شهر نیز دغدغه‌مندتر از آنها منتظر رونمایی از فردی هستند که قرار است چهار سال مدیریت اجرایی شهر بناب را به دست گیرد.

جان کلام اینکه آزمون انتخاب شهردار برای تمام ادوار شورای شهر وجود داشته و این بار نوبت منتخبان در شورای پنجم است.

امیدواریم این عزیزان بتوانند از این چالش به نحو شایسته‌ای عبور کرده و با انتخاب فردی توانمند، عمل‌گرا، تحول‌گرا، فارغ از نگاه‌های سیاسی و باتجربه در حوزه مدیریت شهری و دردآشنا به شهر بناب و ظرفیت‌های ارزشمند و مغفول آن، مسیر تعالی را ادامه دهد.

جاوید بنابیان .