ارائه خدمات به مردم از سال آینده با کارت ملی هوشمند خواهد بود

معاون حقوق سجلی اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی از اجرایی شدن طرح هوشمندسازی کارت ملی از آبان ماه جاری خبر داد و گفت: از سال آینده ارائه هر نوع خدمات به مردم فقط از طریق کارت ملی هوشمند انجام می شود.

قدیر محمدپور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بناب با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای مراحل اصلی این طرح درشهرستانهای بناب، مراغه، ملکان و عجب شیر به پایان رسیده است.

وی از اجرای طرح آرشیوالکترونیکی اسناد وقایع حیاتی به عنوان مهمترین پروژه و برنامه اداره کل ثبت احوال استان درسال جاری نام برد و گفت: از بدو تأسیس این اداره کل در آذربایجان شرقی تا کنون بیش از 9 میلیون فقره اسناد وقایع حیاتی وجود دارد که طرح آرشیو الکترونیکی آنها از سال گذشته شروع شده و درحال تصویربرداری الکترونیکی و ارسال به روز آنها به مرکز هستیم.

محمدپور تصریح کرد: تاکنون شش میلیون فقره از اسناد وقایع حیاتی استان اسکن شده و این طرح تا پایان شش ماهه اول سال آینده به اتمام می رسد.

به گفته وی هم اکنون بیش از 70 درصد این طرح درسطح استان نهایی شده و تمامی داده های آماری و اطلاعاتی در سامانه ثبت شده است.

معاون حقوق سجلی اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی مزایای اجرای این طرح را دریافت انواع خدمات مربوطه در سراسر کشور بدون محدودیت بومی بودن و همچنین کاهش چشمگیر هزینه های جانبی و پستی ارسال مراسلات اعلام کرد و گفت: در استان آذربایجان شرقی شهرهای مراغه، مرند، میانه و تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم تعیین شده اند.