کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خودشان بی‌رغبت شده‌اند

مدیر جهادکشاورزی بناب گفت: تأخیر صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت غرامت خسارت محصولات کشاورزان بناب موجب بی‌رغبتی و دلسردی این کشاورزان به بیمه کردن محصولات خودشان شده است.

جعفر صادقی امشب در حاشیه نشست شورای مدیریت بحران شهرستان بناب در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته با وجود اینکه چند‌ کلاس ترویجی و آموزشی برای کشاورزان تشکیل شد‌، اما تأخیر صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت کامل خسارت محصولات کشاورزی کشاورزان بناب باعث شد‌ تا آنها برای بیمه کردن محصولات خود دلسرد و بی‌علاقه شوند.

وی افزود: تا امروز فقط 41 درصد از کل خسارات محصول گندم آبی در بناب پرداخت شده ‌که چیزی حدود 750 تا 850 میلیون ریال می‌شود.

صادقی با اشاره به خسارت ‌بخشی از محصول انگور باغات شهرستان بناب در اثر باران و تگرگ اظهار کرد: با وجود اینکه کارشناسان بانک کشاورزی و نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان پس از چند‌ بار بازدید و بررسی میزان خسارت وارده به این محصول را برآورد و اعلام کرده‌اند، اما متأسفانه کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی ‌آذربایجان‌ شرقی به این نظر کارشناسی بی‌اعتنایی کرده و در نهایت 50 درصد این خسارت را قبول می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بناب افزود: مهلت بیمه کردن محصولات کشاورزی تا آخر آذر ماه تمدید شده و کشاورزان می‌توانند دراین فرصت تعیین شده جهت ثبت نام به دفاتر مربوطه مراجعه کنند.