وعده 30 ماه برای بهره‌برداری از آزادراه هشترود- مراغه

به گزارش بناب نیوز، سیدحسین میرشفیع در حاشیه بازدید از روند اجرای آزاد راه ‏هشترود- مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح با اعتبار 900 میلیارد تومان در حال ساخت است، اظهار داشت: این آزادراه یکی از مسیرهای بسیار مهم در غرب کشور است که کریدور شمال‌جنوب کشور عراق را به مرکز ایران وصل می‌کند و از شهرهای جنوب استان آذربایجان‌شرقی شامل ملکان، مراغه و بناب که مجموعه جمعیتی فعال و دارای تولیدات کشاورزی و صنعتی بوده و از لحاظ ترافیکی نیز رو به رشد هستند، اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت کار اجرای این پروژه که از سال 93 شروع شده است به علت ‏کمبود منابع مالی با رکود سرعت مواجه شد که با تلاش مجلس و دولت منابع مالی آن تأمین شد.

معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ‏سرمایه‌گذار اصلی این طرح بانک سپه است، افزود: این بانک بخشی از اعتبار پروژه را تأمین و 60 درصد دیگر آن را دولت تأمین اعتبار خواهد کرد.

میرشفیع یادآور شد: در طول 110 کیلومتر طرح پیمانکاران مستقر هستند و از لحاظ فیزیکی 18 درصد عملیات اجرایی انجام شده که امیدوارم با استمرار تأمین اعتبار طرح ظرف 30 ماه، این آزادراه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

گفتنی است قسمتی از این آزادراه در شهرستان بناب واقع شده است.