حضور رئیس دانشگاه بناب در هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های عضو اتحادیه‌ی بین‌المللی قفقاز در استانبول

به گزارش بناب نیوز، هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های عضو اتحادیه‌ی بین‌المللی قفقاز با شرکت ۱۳۲ دانشگاه معتبر از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قبرس ، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، اکراین، روسیه، گرجستان، مولداوی و هم چنین دانشگاه آکسفورد انگلیس به عنوان عضو ناظر روز جمعه ۱۶ مارس در دانشگاه maltepe استانبول برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، دانشگاه بناب امسال بعنوان یکی از اعضای جدید این اتحادیه در این نشست حضور داشت.

 دکتر کریم عباسیان ضمن امضای قرارداد عضویت در اتحادیه با شرکت در نشستهای تخصصی این اتحادیه به معرفی دانشگاه بناب و فعالیتهای آن پرداخت. 

پرفسور رمضان کورکماز رئیس اتحادیه در دیدار با دکتر کریم عباسیان با آرزوی موفقیت برای دانشگاه بناب از پیوستن این دانشگاه به این اتحادیه اظهار خرسندی نموده و خواستار مشارکت فعال اساتید و دانشجویان دانشگاه بناب در پروژه های علمی و بین المللی این اتحادیه شد.

همچنین در حاشیه این نشست دیدارهای مختلفی با روسای دانشگاههایی از کشورهای ترکیه، گرجستان، اوکراین و آذربایجان صورت گرفت. 

در این دیدارها رایزنی های مختلفی در خصوص گسترش همکاریهای علمی و مناسبات بین المللی بین طرفین صورت گرفت. 

دانشگاههای maltepeh و Gaziantep و Igdir از ترکیه و دانشگاه Akaki State University از گرجستان و دانشگاههای Chernihiv National university of technology و Volodmyr Dahl East National University از اوکراین و دانشگاه Near East Universit(North Cyprus) از قبرس با دانشگاه بناب تفاهم نامه همکاریهای علمی در حوزه های آموزشی و پژوهشی امضاء کردند.

از جمهوری اسلامی ایران ، علاوه بر دانشگاه بناب ۱۳ دانشگاه، از جمله دانشگاه تبریز، علوم پزشکی تبریز، الزهرا، علامه طباطبایی، محقق اردبیلی، صنعتی سهند، هنر اسلامی و آزاد اسلامی در این رویداد بین المللی شرکت کرده اند. 

گفتنی است، اتحادیه دانشگاههای منطقه قفقاز در سال 2007 تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 130 دانشگاه عضو آن هستند و با هدف تعمیق روابط علمی فرهنگی بین اعضا و بسترسازی برای ترویج صلح جهانی تلاش می کند.