خوابگاه‌ها نیاز به رسیدگی کافی از سوی مسئولان و مالکان دارند / خوابگاه‌های خودگردان یا سرگردان!

به گزارش بناب نیوز و به نقل از خبرگزاری دانشجو، ذاکر احمدزاده، مسئول امور اداره خوابگاه های برادران دانشگاه بناب گفت: دغدغه اصلی خانواده ها مبنی برعدم نظارت کافی بر اخلاق و رفاه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در خوابگاه ها است. با وجود تنگناهای مالی و حداقل امکانات، در شش ماهه دوم امسال جهت رضایت دانشجویان اقدامات زیادی در حوزه خوابگاه ها انجام شده است.

احمدزاده تصریح کرد: سالن مطالعه خوابگاه ها جوابگوی دانشجویان نبوده است، لذا به تعداد کافی میز و صندلی به سالن مطالعه اضافه شد و سایت جدید کامپیوتری و اینترنت در خوابگاه عابدینی تاسیس شد تا دانشجویان بتوانند از این سایت بهره مند شوند.

وی با گله مندی از کمبود امکانات خوابگاه های دانشجویی بیان کرد: از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته ایجاد آتلیه نقشه کشی، افزایش تجهیزات ورزشی برای اوقات فراغت دانشجویان، راه اندازی سالن نمایش برای پخش فیلم در هر هفته، تشکیل اتاق اتو و جاروبرقی و ایجاد اتاق پیرایش است که با حداقل هزینه ها و از فضای خالی موجود در خوابگاه ها استفاده شده است.

مسئول امور اداره خوابگاه های برادران دانشگاه بناب افزود: با تجهیز اتاق سرپرست خوابگاه ها به کامپیوتر و اینترنت امور خوابگاهی دانشجویان سامان داده شد.

 احمدزاده خاطرنشان کرد: برگزاری اردوها و مسابقات درون خوابگاهی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته است تا نشاط و روحیه بین دانشجویان در مدت اقامت در خوابگاه ها افزایش یابد و استرس و دغدغه خانواده ها مبنی برعدم نظارت کافی بر اخلاق و رفاه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کاهش یابد.

وی عدم رسیدگی کافی از طرف مالکان ساختمان خوابگاه ها به مشکلات دانشجویان را از مهمترین معایب خوابگاه های خودگردان نامید و گفت: نصب پرده کلیه اتاق ها تکمیل شده و پنجره ها با سیم توری تجهیز و کانکسی برای ایجاد بوفه در خوابگاه در نظر گرفته ایم.

مسئول امور اداره خوابگاه های برادران دانشگاه بناب با اشاره به نرخ اجاره بهای بالای خوابگاه های خودگردان افزود: دانشجویانی که از بضاعت مالی کم برخوردار هستند و با توجه به عدم امکان استفاده از بودجه دولتی در امور رفاهی دانشجویان خوابگاه های خودگردان، دانشجویان شهریه خوابگاه را برای اولین بار بصورت دوره ای پرداخت کرده اند.

احمدزاده تاکید کرد: هر آنچه در توان داشتیم برای خوابگاه های خودگردان دریغ نکرده ایم و باید با نظارت بیشتر اوضاع دانشجویان در خوابگاه ها بهبود یابد وگرنه خوابگاه های خودگردان بدون همراهی مسئولان تبدیل به خوابگاه های سرگردان خواهند شد.