دولت برخورد جدی با قاچاق "کلان" کالا را در اولویت قرار دهد

به گزارش بناب نیوز و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی در حضور وزیر دادگستری ضمن قدردانی از تلاش‌های تشکیلات قضایی کشور، اظهار داشت: قضّات یکی از پرتلاش‌ترین و فعال‌ترین‌های جامعه ما هستند و باید از تلاش‌های این قشر زحمت نهایت قدردانی را انجام دهیم.

امام جمعه بناب گفت: از وزیر محترم خواهش و پیشنهاد داریم که در هیئت دولت بحث کالای قاچاق را مطرح و با این پدیده شوم مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: مبارزه با کالای قاچاق به این معنی نیست که در هر شهر بیایند و ذره ذره قاچاق بگیرند و به شدت با آن برخورد کرده و حکم آنچنانی صادر کنند بلکه دولت باید به فکر قاچاق کلانی باشد که در مرزهای کشور خروارها در حال انجام است و باید جلوی این قاچاق به هر نحوی گرفته شود.

وی با انتقاد از برخورد جدی با قاچاق‌های کم مقدار و در مقابل سهل‌انگاری در رابطه با قاچاق کلان در مرزها، خاطرنشان کرد: متاسفانه محکومیت‌های بزرگ را به قاچاق‌های کم مقدار می‌دهند و در مقابل قاچاق‌های چند هزار تنی ساکت می‌مانند.

امام جمعه بناب تصریح کرد: نه اینکه دولت نداند که قاچاق در مرز‌های کشور در حال انجام است، بلکه دولت از مقابله با آن عاجز مانده که باید در این رابطه با تدابیری هوشمندانه، اقدامات مناسبی انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد: این موضوع نیز یکی از هزاران توصیه مهم رهبری است که مسئولان به جای مقابله با قاچاق کالای کم‌مقدار به فکر قاچاق‌های کلان باشند.