انتقاد از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری به داخل کشور

به گزارش بناب نیوز، سیروس زاهدی‌‌فر در جلسه شورای فرهنگی عمومی با ارائه گزارشی از فعالیت صنوف در شهرستان اظهار داشت: شهرستان بناب دارای 4 هزار و 763 واحد دارای پروانه کسب است و تعداد واحدهایی که زمان پروانه آنها منقضی شده 361 واحد است.

وی افزود: در این شهرستان تعداد 783 واحد نیز با پروانه کسب موقت فعالیت می‌کنند و 815 واحد نیز فاقد پروانه هستند.

زاهدی‌فر با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف کالاهای ایرانی یادآور شد: این اصل مهم باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد و آگاهی‌سازی در راستای ترویج مصرف کالای تولید داخل باید جزو اولویت کارها قرار گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب با انتقاد از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری به داخل کشور تصریح کرد: اجناسی که گاهاً وارد کشور می‌شوند به علت مرغوبیت پایین و بی‌کیفیت بودن آنها هم فروشنده و هم خریدار از آنها ناراضی هستند و گاهاً کالاهایی وارد کشور شده که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

فرماندار بناب نیز در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه بر نقش تولیدکنندگان در تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: برندسازی و اعتماد سازی دو شاخص اصلی در ارتقای تولید داخلی است که واحدهای تولیدی با برخورداری از آن می‌توانند در بازار رقابت برای خود جایگاهی دست و پا کنند.

امین رفیعی افزود: کیفیت و قیمت مناسب نیز از دیگر عواملی است که خود به خود موجب جذب مشتری و تقویت تولید داخلی می‌شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با تقدیر و تشکر از اقدامات مسوولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال گذشته خاطرنشان ساخت: اقدامات خوب و بسیار مؤثری در سطح شهرستان در بخش‌های مختلف صورت گرفت ولی نقصی که داریم، نمی توانیم اقدامات صورت گرفته را جمع‌بندی و در قالب گزارش عملکرد ارائه کنیم.

رفیعی کاهش آمار طلاق در سال گذشته را در این شهرستان از اقدامات مؤثر مسوولان شهرستان اعلام و بر ادامه فعالیت و تلاش مسوولان در این ارتباط تأکید کرد.