دانشگاه بناب الگویی برای سایر دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی غیر ایرانی

به گزارش بناب نیوز، احمد عریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به این که دانشگاه یاسوج در مسیر تحول قدم برمی‌دارد اظهار کرد: به همین منظور از همه دانشگاه‌های موفق کشور الگو خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: یکی از کمبودهایی که با ورود به دانشگاه یاسوج احساس کردم جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه بود که باید از این فرصت برای معرفی دانشگاه یاسوج استفاده کنیم.

عریان در ادامه با بیان اینکه در یکی از مصاحبه‌ها به دانشگاه بناب و اقدامات آن دانشگاه اشاره کرده بودم اظهار کرد: دانشگاه بناب یکی از دانشگاه‌های خوب و موفق کشور است که توانسته در جذب دانشجوی غیر ایرانی اقدام کند و می‌تواند برای ما و سایر دانشگاه‌های کشور که در این زمینه هنوز اقدامی نکرده‌اند الگو باشد.

وی گفت: در کل کشور تعداد 41 دانشگاه در این مسیر گام برداشته‌اند که یکی از آن‌ها دانشگاه بناب است و به همین خاطر از دانشگاه بناب مثال زدیم.

این مسؤول با بیان این که یکی از راه‌‌های بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها همین جذب دانشجوی غیر ایرانی است خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج که در مرکز استان واقع شده نباید از قافله عقب بماند.

وی از رؤسای دانشکده‌های خود خواست تا از تجربه دانشگاه‌هایی مانند بناب استفاده کرده و در جذب دانشجوی غیر ایرانی اقدام کنند.

عریان خاطرنشان کرد که تجربیات زیادی در زمینه مدیریت دانشگاهی دارم و معتقدم که برای رشد و توسعه هر دانشگاه باید به دانشگاه‌های موفق کشور از جمله دانشگاه بناب نگاه کرده و از تجربیات آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم که در مصاحبه قبلی خود با رسانه‌ها با نام بردن از دانشگاه بناب چنین منظوری داشته‌ایم.