انتقاد فرماندار بناب از طولانی شدن تدوین و تصویب طرح جامع شهری

به گزارش بناب نیوز، امین رفیعی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بناب با انتقاد از رفتار و اقدام غیراصولی مشاور طرح جامع بناب در مصاحبه با برخی رسانه‌ها اظهار کرد: جزئیات طرح نباید در اختیار افراد غیرمسئول قرار گیرد و با اطلاع رسانی غیرقانونی باعث بروز تنش و تدوین و اجرای طرح جامع تحت تأثیر افراد قرار نگیرد.

وی با انتقاد از گسترش بی‌رویه ساخت و سازها به علت مهاجرپذیر بودن بناب گفت: باید شهرداری با تمام توان و به کارگیری نیروهای خود مانع ادامه ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی در حاشیه شهر شود.

به گفته فرماندار بناب، واگذاری انشعابات به همه ساخت و سازهای حاشیه شهر باعث گسترش ساخت و سازهای بی‌رویه شده است و در این جلسه اداره برق ملزم شد از این به بعد از واگذاری برق موقتی به متقاضیان در این محلات اجتناب کند.

رفیعی بر فعالی کردن واحد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و کمیسیون ماده 100 توسط شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی تأکید کرد.

 شهردار بناب نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر بناب هم اکنون دارای 11 محله سکونتگاه‌های غیررسمی و 6 محله بافت فرسوده است که به عنوان محلات ناکارآمد محسوب می شوند.

نادر داوودی با اشاره به اقدامات شورای شهر و شهرداری در محلات سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث دیواره‌های ساحلی و مسیرگشایی از جمله اقدامات شهرداری در این محلات است.

وی افزود: با خرید قیر مورد نیاز طی روزهای آتی شاهد آسفالت‌ریزی محلات خواهیم بود، در شرایطی که قیر 35 درصد هزینه آسفالت‌ریزی است و مابقی اعتبار باید توسط شورا و شهرداری تأمین شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه در محلات سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده شهر بناب قدم های مؤثری برداشته شده است؛ گفت: جا دارد از تلاش‌های شهردار و همکاران زحمتکش شهرداری در رسیدگی به این محلات تقدیر و تشکر شود.

عباس ممقانی اضافه کرد: با وجود اینکه در تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌ها مشکل وجود دارد، ولی شهرداری اقدامات خوبی را در این مناطق انجام داده است.

وی اذعان کرد: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی ضروری است آسیب‌های اجتماعی محلات مذکور شناسایی و در بحث فرهنگی نیز اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در ادامه تأکید کرد: در توجه به این محلات نباید به بعد عمرانی نگاه کنیم و از فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق غافل باشیم، از این رو باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی موجود در این محلات حساس بود و برای رفع این آسیب‌ها قدم برداشت.