اختصاص 120 میلیارد ریال برای اجرای 23 طرح روستایی در بناب / ضرورت مجهز شدن مرغداری‌های بناب به سیستم گاز

به گزارش بناب نیوز، فرماندار بناب گفت: سهم شهرستان بناب از محل وام های اشتغال روستایی 11 میلیارد و 430 میلیون تومان است که 54 طرح اشتغال روستایی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان از شهرستان بناب به مرکز استان ارسال شده است.

 امین رفیعی در ادامه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: از این میزان طرح پیشنهادی 23 طرح اشتغال روستایی برای شهرستان بناب با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 730 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مشکل قانون دسته بندی در نحوه پرداخت تسهیلات روستایی طرح توسعه اشتغال روستایی را با مشکل مواجه کرده است؛ تصریح کرد: امیدواریم با بازنگری جدی در نوع دسته بندی تسهیلات روستایی برخی مشکلات ایجاد شده هر چه زودتر مرتفع شوند تا شهرستان ها بیش از این متضرر نشوند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اذعان کرد: بانک ها عزم و اراده ای برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ندارند و متأسفانه در استان ما تنها 4 درصد از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بانک ها پرداخت شده است که در مقایسه با سایر استان ها عملکرد استان آذربایجان شرقی عملکرد خوبی نیست.

رفیعی سپس از تشکیل کمیته فنی این کارگروه در هر هفته یک بار جهت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در واحدهای تولیدی شهرستان خبر داد و گفت: تولید و اشتغال جبهه اصلی ماست و در بررسی مشکلات قبلی این واحدهای تولیدی به این نتیجه رسیدیم که در سایه همکاری بین دو اداره مشکل واحد تولیدی نیز حل می شود. از این رو مسئولان دستگاه های مختلف باید در این حوزه فعال باشند.

وی همچنین از افزایش صادرات انواع محصولات از شهرستان بناب در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 76 هزار تن کالا از طریق گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده بود که از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات از بناب 60 هزار تن بوده است.

فرماندار بناب تأکید کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 226 درصد افزایش نشان می دهد که رشد چشمگیری را در امر صادرات از شهرستان شاهد هستیم.مدیر جهاد کشاورزی بناب نیز در این نشست با اشاره به ضرورت گازرسانی به واحدهای مرغداری شهرستان گفت: تمام واحدهای مرغداری در سطح شهرستان باید تا آخر سال جاری به سیستم گاز مجهز شوند که در غیر این صورت از ابتدای سال آتی به این واحدها سوختی تعلق نخواهد گرفت.

حسنعلی فتحی با بیان اینکه متأسفانه تسهیلات پرداخت شده عموماً در جای خود مصرف نشده است؛ افزود: اگر تسهیلات پرداختی واقعاً در راستای اشتغال زایی هزینه می شد الآن بیکاری تا این حد نبود.

وی تصریح کرد: در نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ریل‌گذاری خوبی صورت نگرفته است.