دشمن درلایه‌های مختلف نظام و جامعه نفوذ کرده است/عدم واگذاری امور به افراد کاربلد و شایسته مشکل‌ساز شده است

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی -سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به 14 مرداد به عنوان یادآور جریان مشروطه در سال 1285 شمسی اظهار کرد: جریان مشروطه برای هر روز موعظه، زنگ خطر و درس عبرت است و ممکن است مسئله مشروطه هر زمان در قالب قیافه‌ای دیگر رخ دهد و در مقطعی نیز طاغوت در تلاش بود که همان نقشه را برای امام خمینی(ره) پیاده کند تا اینکه با انصراف از اعدام امام، به تبعید حضرت امام(ره) تن دادند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم ایران با شدیدترین حوادث روزگار مواجه بوده و توان و هزینه استقلال کشور را می‌پردازند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود برای شکست نظام جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشته است؛ افزود: دشمن در تلاش است تا جای پایی برای خود در کشور باز کرده و افزایش روز به روز مشکلات نشانگر این حقیقت است که کارنامه ما در گذشته خوب نبوده است و ضعف‌هایی داشته‌ایم و اگر درست کار می‌کردیم امروز این وضع را شاهد نبودیم.

باقری‌بنابی همچنین با تأکید بر اینکه اتحاد و اتفاق در کشور آسیب دیده است، اذعان کرد: اتحاد و برادری در کشور دستخوش حوادث شده است و دشمنان در لایه‌های نظام و جامعه نفوذ کرده‌اند، عملکرد دولت چندان قابل دفاع نیست و عقل و شرع در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که باید دست ضعیف را گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب، عدم واگذاری امور به افراد کاربلد و شایسته را از دیگر مشکلات اساسی کشور نام برد و افزود: نگذاشتیم افراد زبده، کاربلد و شایسته سر کار بیایند و اگر در جامعه برای این درد بی‌درمان چاره‌جویی می‌شد، الآن شاهد این وضع اسفبار بازار و اقتصاد در کشور نبودیم.

وی اذعان کرد: چند نفر قلدر اقتصادی کشور را اداره می‌کنند و انحصار و سرنوشت اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند. اسلام از این تنگ‌نظری‌ها چقدر آسیب دیده است؟!

امام جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: با دستان خود جمهوری اسلامی را کوبیدیم و تمام عزیزان خود را له کرده و از صحنه‌های مختلف خدمتگزاری حذف کردیم، سرمایه‌های خودمان را با دستان خودمان نابود کردیم.

باقری‌بنابی اظهار کرد: اگر درون و بدنه داخلی کشور را اصلاح کنیم، اسرائیل، آمریکا و انگلیس هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند.

وی تصریح کرد: جمله «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را صرفاً در شعار اعلام می‌کنیم و در عمل براساس خواسته‌های خود عمل می‌کنیم،  مقام معظم رهبری هر وقت خواستند یک طیف را مورد مهر و محبت خود قرار دهند، طیف دیگر به غوغاسالاری دست زدند .