دانشگاه پیام نور بناب یکی از قطب‌های علمی آذربایجان‌شرقی است

به گزارش بناب نیوز، سعید رادمرد با اشاره به پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار کرد: محدودیت خاصی در پذیرش وجود ندارد و همه افرادی که در کنکور سراسری سال 97 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند و حتی افرادی که در کنکور غایب بوده‌اند، می‌توانند بدون کنکور برای تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز بناب انتخاب رشته کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند پذیرش در دانشگاه پیام نور به‌صورت کنکور و بدون کنکور انجام می‌شود، افزود: علاقمندان نسبت به انتخاب رشته بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده و بعد از اعلام نتایج و در صورت پذیرش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو هفت مرکز اصلی دانشگاه پیام نور و به عنوان یکی از قطب‌های علمی در سطح استان و کشور مطرح است، اذعان کرد: دانشگاه پیام نور مرکز بناب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف و منحصر به‌فردی برخوردار است.

به گفته وی، دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی بوده و نسبت به دیگر دانشگاه‌ها شهریه کمتری را دریافت می‌کند.

رامرد سپس با اشاره به برخی مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: تحصیل همزمان در دو رشته، تحصیل همزمان در دو دانشگاه، انتخاب محل آزمون، اعطای وام تحصیلی و آموزش الکترونیکی از جمله مزایای این دانشگاه بوده و پیام نور تنها دانشگاهی است که مجوز پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی و مجازی را داشته و بستر این نوع آموزش در دانشگاه فراهم است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب با بیان اینکه منابع درسی و سرفصل‌های مورد استفاده در دانشگاه پیام نور منطبق با اصول آموزش عالی است، تأکید کرد: این امر باعث شده تا دانشگاه پیام نور در بین 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته و بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور رتبه یک کیفیت آموزش را در کنار دانشگاه‌های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرده است.

رادمرد یادآور شد: از 14 مرداد تا 19 مرداد ماه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و بر‌اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور مرکز بناب صورت خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب یکی از 28 رشته مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور مرکز بناب اقدام کنند.

گفتنی است، هم اکنون بیش از یک‌هزار و 500 دانشجو در 28 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز بناب مشغول تحصیل هستند و از بدو تأسیس این دانشگاه تاکنون بیش از 7 هزار دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه پیام نور مرکز بناب در نبش میدان امام علی(ع) و ورودی شهر بناب از طرف تبریز واقع شده است.