کشف 89 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان بناب/ دستگیری 205 توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز، امین  رفیعی  نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب اظهار داشت: اجرای برنامه‌‌های دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی و خلاقیت و نوآوری موجب بالا رفتن آمادگی جامعه در اقدامات پیشگیرانه می‌شود و نباید از ظرفیت‌های موجود غافل بود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین محور مبارزه با مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه است و خانواده‌ها با تبیین و آموزش مهارت‌های زندگی باید موجب کاهش آسیب‌ها و افزایش اثرات مقابله شوند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های نیروی انتظامی و همکاری‌های سپاه و اداره اطلاعات و دادستانی در کشف مواد مخدر و دستگیری معتادان اظهار کرد: در 5 ماه گذشته امسال بیش از 89 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان بناب کشف و 205 نفر توزیع کننده کل و خرد مواد مخدر دستگیر و 450 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و تحویل مراکز ترک اعتیاد شده‌اند.

به گفته رفیعی، طی این مدت 55 طرح پاکسازی در نقاط آلوده شهرستان نیز اجرا شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در 5 ماه گذشته گفت: طی این مدت بیش از 89 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.

 ابراهیم فیضی‌زاده از توقیف 34 دستگاه انواع خودرو نیز خبر داد و افزود: 60 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

وی از افزایش 41 درصدی دستگیری افراد معتاد خبر داد و گفت: طی این مدت 55 طرح پاکسازی در مناطق آلوده روستایی و شهری بناب اجرا شده است.

این افسر انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های بسیج و نیروهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف مواد مخدر و دستگیری معتادان و همچنین همکاری‌های دستگاه قضایی خواستار تشدید مجازات قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدری شد که چندین بار دستگیر شده‌اند.