ضرورت آمادگی کامل ادارات شهرستان در مقابله با حوادث طبیعی/ دو سوم از ظرفیت سد علویان خالی است

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان بناب عصر روز جمعه با حضور امین رفیعی فرماندار بناب و اعضای این ستاد به منظور بررسی اقدامات انجام یافته در خصوص مقابله با احتمال بارشهای شدید در روزهای آینده تشکیل شد.

فرماندار بناب در پایان این جلسه از آماده باش تمامی ادارات در طول هفته آینده خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی در چند روز گذشته توسط نیروهای شهرداری و ادارات خدمات رسان جهت هدایت آبهای سطحی شهر و جلوگیری از نفوذ سیل به داخل شهر در رودخانه های شهرستان انجام شده است. 


رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان بناب افزود: هنوز دو سوم ظرفیت سد علویان خالی است و اقدامات لازم جهت مدیریت سیلاب وارده به پشت سد انجام یافته است.


رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود از دهیاران خواست در روستاها حضور داشته و ضمن رصد اوضاع روستاها  آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند.


وی همچنین از آماده نمودن  10 سالن ورزشی با سیستم گرمایش کافی برای  اسکان اضطراری در سطح شهرستان خبر داد و از مردم شهرستان خواست تا در طول هفته آینده از تردد و نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و به اطلاعیه های شورای هماهنگی مدیریت بحران که از طریق خبرنگار صدا و سیما در بناب و روابط عمومی فرمانداری بناب صادر می شود توجه کنند.


نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین از رسانه های جمعی و خبرنگاران محترم درخواست کرد همکاری لازم با شورای هماهنگی مدیریت بحران را داشته باشند و از پخش اخبار و مطالب غیر واقعی خودداری کنند.

امین رفیعی با اشاره به اقدامات مناسبی که جهت  لایروبی رودخانه صوفی چای انجام یافته است گفت: با تجاوز کنندگان به حریم و بستر رودخانه ها برخورد خواهد شد و این افراد از اولین قربانیان سیل خواهند بود.
رییس شورای تامین بناب همچنین اعلام کرد شهرداری، امور آب، راه و ترابری و بخشداری مجاز هستند در حریم و بستر رودخانه ها هرجا که لازم باشد نسبت به لایروبی، ایجاد دیواره، دپوی خاک و حفاری و بستن مسیرهای عبور و مرور و تخلیه خانه ها اقدام نمایند.