رییس جمهوری خواستار بکارگیری همه امکانات برای جلوگیری از آسیب مردم شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، رییس جمهوری در تماس تلفنی با پورمحمدی در جریان آخرین وضعیت جوی استان و پیشامد احتمالی ناشی از شدت بارندگی ها قرار گرفت و از تلاش های اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قدردانی کرد.


دکتر روحانی ضمن ابلاغ سلام به مردم شریف آذربایجان شرقی، از تلاش های شبانه روزی تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی قدردانی کرد.


استاندار آذربایجان شرقی نیز در این تماس تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت بارش ها و میزان آمادگی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با حوادث احتمالی ارائه کرد.


محمدرضا پورمحمدی، اعلام کرد: برنامه ریزی ها و تدابیر لازم انجام شده و عوامل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانها در آماده باش کامل هستند. 


آذربایجان شرقی در روزهای اخیر با بارش خوب برف و باران در مناطق شهری و روستایی و نیز ارتفاعات مواجه بوده است به گونه ای که تراز آب دریاچه ارومیه 36 سانتی متر افزایش یافته است.


بارش باران در آذربایجان شرقی در روزهای اخیر خساراتی نیز به بار آورد، به طوری که باران در مناطق حاشیه نشین تبریز موجب تخریب پنج واحد مسکونی غیرمقاوم و نیز تخریب چندین دهنه پل در راه های روستایی شهرستان هشترود شد.


بارش ها همچنین آبگرفتگی در شهر بناب و نیز ریزش کوه در مسیر دسترسی به سد قلعه چای عجب شیر را سبب شد.


مدیریت بحران آذربایجان شرقی با رصد تحولات آب و هوایی، در آمادگی کامل برای مواجهه با وقوع هر گونه حادثه غیرمترقبه احتمالی می باشد و در کلان شهر تبریز، مدارس برای اسکان ساکنان مناطق حاشیه نشین با خانه های کم دوام و غیرمقاوم اختصاص یافته است.