مسوولان مرکزنشین ظرفیت عظیم، حیاتی و انسان‌ساز کشور را از دربه‌دری نجات دهند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: امروز افکار پاک علامه شهید مطهری در مراکز علمی اسلامی و غیراسلامی حضور داشته و آنها را تسخیر کرده است.

وی با اشاره به نقش برجسته معلمان در تعلیم و تربیت فرزندان این خاک و بوم اذعان کرد: معلم مسوولیت سنگینی عهده‌دار است و قطعاً حرکات، منش و گفتار معلمان بر روی دانش‌آموزان اثرگذار بوده و معلم در حساس‌ترین نقطه و جایگاه قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان بناب از آموزش و پرورش به عنوان سنگ بنای آینده کشور و مولد نام برد و افزود: اگر این تشکیلات در جایگاه واقعی خود قرار گیرد تمام معضلات کشور سر و سامان می‌گیرد ولی اگر برای تهیه تخته سیاه، گچ و سایر ملزومات دیگر دنبال این و آن برویم، باید منتظر سردرگمی و روزمرگی در این مجموعه عظیم انسان‌ساز باشیم.

 باقری‌بنابی همچنین با تأکید بر اینکه پیکره آموزش و پرورش در کشور باید اصلاح شود؛ گفت: باید مسوولان در تأمین نیازهای اساسی فرهنگیان قدم بردارند.

وی سپس با تبریک و گرامیداشت روز کارگر اذعان کرد: تمام روزهای سال باید به عنوان روز کارگر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تقدیر و تشکر از تلاش های طاقت فرسای کارگران زحمتکش کشور تصریح کرد: چرخش حیات و زندگی یک ملت مرهون تلاش مردم آن ملت است.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و با بیان فیوضات این ماه گفت: بی‌اعتنایی به ماه مبارک رمضان هزینه‌های سنگینی برای انسان دارد و قداست و حرمت ماه مبارک رمضان چنین ایجاب می‌کند که قداست و حرمت این ماه فدای ساخت و ساز نشود و قطعاً هرگونه بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان خانه‌ها را ویران می‌کند.

وی از ریش سفیدان و معتمدان مساجد خواست هر قدر می‌توانند چراغ مساجد را روشن نگه دارند و مساجد را در اختیار اهالی و جوان‌ها قرار دهند و به هیأت‌های مذهبی نیز پیشنهاد می‌کنم سعی کنند برنامه‌های خود را در مساجد برگزار کنند.

امام جمعه بناب تصریح کرد: استقلال و عزت این کشور و نظام مرهون مسجد است و با برقراری مساجد این نظام استمرار می‌یابد.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: به تشکل‌های حزبی، سیاسی و جناحی برای حفظ و نگهداری انقلاب اعتمادی نیست، از این رو استقلالی که با ایمان و اعتماد مردم به وجود می‌آید، ماندگار خواهد ماند.