امام جمعه بناب: خطر فرهنگی و اقتصادی جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ضرورت توجه به نسل جوان در جامعه اظهار کرد: سنین جوانی در شکل‌گیری شخصیت هر انسان حتمی و مسلم است و وضعیت پیرمردی هر شخصی برگرفته از عصاره جوانی همان شخص شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جوانی مجموعه‌ای از خوبی‌هاست؛ اذعان کرد: در کنار آن یک آفت و آسیب جدی که در کمین جوانان است و او را تهدید می‌کند و پیرمرد از آفت‌های آن آسیب در حداقل بوده و دارای مصونیت است، عبارت است از عدم وجود ثبات و وجود تزلزل روحی در جوان.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: آنچه جوان امروزی را تهدید می‌کند، تزلزل است از این رو همواره لازم است که معلم و مرشد دلسوز در کنار جوان قرار گیرد و در مسائل دینی، اعتقادی و سیاسی جوان راهگشا باشد.

باقری‌بنابی از جوانان به عنوان آینده‌سازان این کشور و نظام نام برد و تصریح کرد: جوان امروزی باید سعی کند در سبک زندگی، استقلال و مردانگی پیشقدم باشد چرا که خیلی از کشورهای دنیا بیدار شده‌اند و دنباله‌رو این نظام هستند و ملت‌های دنیا به جوانان این مرز و بوم چشم دوخته‌اند. آیا سزاوار است در چنین شرایط و اوضاع حساسی از غربی‌ها تقلید کنیم؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تأکید کرد: دشمنان این نظام در صدد این هستند که به ظرفیت عظیم جوانان لطمه بزنند و با انواع برنامه‌های کذایی جوانان ما تهی کنند.

باقری‌بنابی گفت: دشمنان با ترویج مسائل ضدارزشی و ضددینی به جنگ تمام عیار با این کشور برخاسته‌اند که جوانان را از ما بگیرند و با این کار عظمت ما را تار و مار و جوانان را ضایع کنند.

وی در ادامه به مردم اطمینان خاطر داد که دشمنان جنگ نظامی با ما نخواهند داشت و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد چرا که در گذشته پیامدهای ناگوار آن را تجربه کرده‌اند و شکست خورده‌اند.

امام جمعه بناب در خاتمه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: آنچه امروز کشور ما را تهدید می‌کند، مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی است که دشمن بیشتر از این ناحیه وارد شده است و غربی‌ها با جنگ نیابتی که در منطقه راه انداخته‌اند، عمده هدفشان آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی است که باید بیش از پیش هوشیاری خود را حفظ کنیم.