آغاز عملیات اجرایی و تحقیقاتی بررسی آب‌های زیرزمینی منطقه بناب و مراغه توسط تیم دانشگاهی

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، این جلسه در محل دفتر معاونت اقتصادی استاندار و با حضور مدیران اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، متخصصینی از مراکز علمی و تحقیقاتی (پارک علم و فناوری،دانشگاه تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه شهید مدنی) و مدیران شرکت کاوه سودا به ریاست دکتر جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار با هدف هم‌افزایی توسعه فعالیت‌های نظارتی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

در این جلسه برنامه عملیاتی تیم علمی در خصوص ایجاد شبکه پایش آلاینده‌های احتمالی آب و خاک در منطقه ارائه و وارد فاز اجرایی شد.

بر اساس این گزارش، نظارت بر انجام این پروژه بر عهده اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان ،استانداری و نهادهای نظارتی بوده و مقرر شد مدیران کارخانه کاوه سودا نیز همکاری‌های لازم را با این گروه داشته باشند.

علی جهانگیری معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: این روش که با اجماع مراکز علمی، تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته روش خوبی است و باید به دور از جنجال و با یک روش علمی،کارشناسی و همه جانبه این برنامه انجام و امیدوارم بتوانیم با حل این مشکل الگویی مناسبی  برای حل سایر مشکلات زیست محیطی صنایع و واحدهای بزرگ استان باشیم.

وی افزود: باید این طرح با دقت بیشتر اجرایی و نتایج آن در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم برسد.

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: ما به منظور پاسخ به دغدغه‌های دوستداران، علاقمندان محیط زیست و نمایندگان استان در خصوص احتمال آلودگی آب‌های زیرزمینی به‌واسطه فعالیت کارخانه کاوه سودا به صورت عمومی از دانشگاه‌ها و مراکز مستقل تحقیقاتی دعوت به عمل آورده بودیم که خوشبختانه مراکز علمی و تحقیقاتی استان در کوتاه‌ترین زمان پروپوزال این پروژه عملیاتی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با تمام توان در حل مسائل زیست محیطی صنایع و واحدها پیشگام بوده و از فعالیت‌های زیست محیطی تمام واحدهای صنعتی حمایت می‌کند.