مرگ سالانه 3 هزار و 670 نفر بر اثر سومصرف مواد مخدر در کشور

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، رضا استادرحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب که با حضور اعضای این شورا، دهیاران، هنرمندان، رؤسای هیأت های ورزشی و بهورزان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از حمله آمریکا به افغانستان شاهد افزایش کشف 50 برابری مواد مخدر در این کشور هستیم؛ اظهار داشت: باید کلاس‌های آگاه‌سازی معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر از دوران ابتدایی به کودکان آموزش داده شده و در مناسبت‌ها و اجتماعات مختلف معضلات اعتیاد برای مردم آگاه‌سازی شود.

وی اعتیاد را بلای خانمان سوز و معضل اساسی کشور عنوان کرد و گفت: معضل اعتیاد در همه زمینه‌ها و موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و مقابله با آن به عزم ملی و مبارزه فرابخشی نیازمند است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در امر مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 70 درصد تریاک دنیا و 17 درصد کل هروئین دنیا در ایران کشف می‌شود.

استادرحیمی در ادامه نسبت به افزایش آمار معتادان در محیط‌های کارگری و صنعتی هشدار داد.
فرماندار بناب نیز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به ضرورت آگاه سازی و فرهنگ سازی در جامعه برای جلوگیری از افزایش آمار مصرف مواد مخدر گفت: در سال گذشته در قالب گروه‌های مختلف 282 جلسه و کارگاه در سطح شهرستان تشکیل شد که تعداد 9 هزار و 271 نفر در کلاس‌های شبکه بهداشت و درمان و 9 هزار و 570 نفر در کلاس‌های اداره بهزیستی شرکت کردند.

امین رفیعی تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم که اهداف مدنظر دولت با توجه به سیاست ها و برنامه ریزی ها محقق شوند تا شاهد پیشگیری بیشتر و کاهش آمار اعتیاد در جامعه باشیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با قاچاقچیان و کشف مواد مخدر اذعان کرد: شاهد شیوع استفاده از مواد مخدر در حوزه های مختلف علی الخصوص واحدهای کارگری، صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی هستیم که برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز اهتمام ویژه لازم است.