فرماندار بناب گفت: پرداخت یارانه نقدی با شرایط فعلی را نمایندگان مجلس تصویب کرده و گرنه نظر دولت این بود که یارانه نقدی را فقط به دهک‌های پایین جامعه پرداخت کند و این طرح تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت.

سعید برقی پیش از ظهر امروز که همراه با بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان در روستای «علیخواجه» حضور یافته بود؛ ضمن دفاع از عملکرد اقتصادی و اجتماعی دولت احمدی‌نژاد اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از اقدامات اساسی و مفید دولت دهم است که موجب توزیع ثروت ملی در بین اقشار مختلف مردم شده است.

وی افزود: اجرای این طرح از ضروریات جراحی اقتصادی کشور بود که با شجاعت و شهامت دولت احمدی‌نژاد اجرا شد.

برقی اظهار کرد: در هر حال باید طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا می‌شد، بنابراین اگر پرداخت نقدی یارانه‌ها اتفاق نمی‌افتاد، قشر ضعیف جامعه نمی‌توانستند به زندگی رزومره خود ادامه دهند.

فرماندار بناب با بیان اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها موجب ایجاد تورم در کشور نشده است؛ بیان کرد: انصاف نیست که دلیل پدید آمدن گرانی‌ها را فقط به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها ربط داد؛ بلکه مقوله تورم علت‌های مهم‌تری دارد.

برقی با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را موجب افزایش تورم و تزریق نقدینگی به جامعه قلمداد و تبلیغ می‌کنند؛ گفت: پرداخت یارانه نقدی با شرایط فعلی را نمایندگان مجلس تصویب کرده‌اند و گرنه نظر دولت این بود که یارانه نقدی را فقط به خوشه‌ها و دهک‌های پایین جامعه پرداخت کند و این طرح تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت.

فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمد 50 میلیارد دلاری کشورمان از فروش سالانه نفت و وجود 16 درصد از منابع طبیعی و زیرزمینی دنیا در ایران گفت: علت اصلی فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران، دستیابی به این منابع و ثروت‌های غنی کشورمان است.

برقی بر لزوم آشنایی کامل دهیاران روستاها به قوانین و وظایف محوله خود تأکید کرد و گفت: دهیاران روستاها به آموزش نیاز دارند.

وی با بیان این مطلب که اعتبارات دولتی دهیاری‌ها هر سال افزایش می‌یابد؛ تصریح کرد: بخشداری باید به امور مالی و هزینه‌های دهیاری‌ها نظارت و تسلط کافی داشته باشد.

فرماندار بناب از مقوله جمع آوری زباله به عنوان اصلی‌ترین وظیفه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها نام برد و از بخشدار خواست اجرای دقیق این وظیفه را به صورت جدی در روستاها پیگیری کند.

وی از مردم خواست قدردان خدمات و زحمات مسئولان و مدیران بوده و آنها را در اجرای مأموریت‌های خود یاری و همراهی کنند.

دهیار روستای علیخواجه نیز در ابتدای این نشست از اجرا نشدن طرح هادی، ساماندهی نشدن جاده اصلی روستا، افزایش بی رویه و خودسرانه کرایه وسایط نقلیه محلی، نبودن پزشک خانواده در خانه بهداشت روستا و عدم لایروبی و بتون‌ریزی نهر سنتی صوفی‌چای در داخل روستا به عنوان مشکلات و معضلات گریبانگیر روستای علیخواجه نام برد و خواستار همت مسئولان شهرستان برای حل این مشکلات شد.

بابک خانمحمدی گفت: جاده اصلی 25متری که از وسط این روستا می‌گذرد و روزانه بیش از 7 هزار نفر از آنجا عبور می‌کنند، به عنوان مسیر مواصلاتی قراء پنجگانه خانه برق است اما با این حال از وضعیت نابسامانی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای روستاهای پنجگانه خانه برق فقط یک پزشک خانواده وجود دارد که آن هم در درمانگاه خانه برق مستقر است و به روستای علیخواجه کمتر سرکشی می‌کند.

روستای علیخواجه با بیش از یک هزار و 300 نفر جمعیت در فاصله 4 کیلومتری شهر بناب قرار گرفته و 5 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.