افزایش 17 درصدی سرقت در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ سهراب شفقی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه شهرستان بناب جزو شهرستان های امن استان آذربایجان شرقی است ولی جرایم اجتماعی در آن منتفی نیست؛ گفت: رعایت قانون و قانون مداری از جانب فرد و پلیس، برای ایجاد امنیت و آرامش مطلوب جامعه ضروری است.

این افسر انتظامی با بیان اینکه در ارزیابی صورت گرفته از سوی ناجا کلانتری ۱۱ بناب و فرمانده این کلانتری به عنوان کلانتری نمونه در سراسر کشور انتخاب شده است، گفت: هیچ مشکل امنیتی نیز در این شهرستان وجود ندارد.

شفقی خاطرنشان کرد: در زمینه تصادفات منجر به جرح درون شهری ۳ درصد و برون شهری ۲۴ درصد کاهش داریم ولی در تصادفات فوتی درون شهری افزایش ۱۰۰ درصدی و برون شهری افزایش ۴۳ درصدی را شاهد هستیم که در ۶ ماهه گذشته ۲۳ نفر فوت شده اند و امیدواریم با اندک همکاری و رعایت مقررات رانندگی توسط مردم شاهد کاهش حوادث ناگوار باشیم.

وی همچنین از کشف حدود یکصد کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه اول امسال خبرداد و گفت: ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی بناب همچنین از افزایش ۱۱ درصدی کشف انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: در بحث کشف کالای قاچاق نیز ارزش کالاهای مکشوفه در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هفته ناجا فرصتی برای بیان کارکرد نیروهای انتظامی است؛ اعلام کرد: عمده ترین اهداف و برنامه های این هفته تکریم ایثارگران نیروی انتظامی، خانواده آنها، خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان است.

شفقی با اشاره به اینکه شعار «پلیس هوشمند امین مردم است» را شعار امسال هفته ناجاست، اظهار کرد: با استفاده از سامانه اشرافیت قابل توجهی در رابطه با تخلفات راهنمایی و رانندگی داریم و به دنبال توسعه و بهره برداری بیشتر از فناوری و تکنولوژی روز با تسلط بر مأموریت ها هستیم.