برگزاری بیش از 100 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی در بناب / بناب میتواند میزبان مسابقات بین المللی باشد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، سید مجید یزدانی رئیس اداره ورزش و جوانان بناب در نشست خبری که در آستانه هفته تربیت بدنی و برگزاری بیست و یکمین همایش "بناب شهر دوچرخه" برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه ورزشی در این هفته درسطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری ارگان های مختلف، برنامه های متنوع ورزشی در این هفته برگزار خواهد شد و در همه مدارس نیز حداقل یک برنامه ورزشی برگزار خواهد گردید که تاکید روی بازی های بومی و محلی خواهد بود.

وی همچنین افزود: بزرگترین رویداد ورزشی در این هفته نیز برگزاری بیست و یکمین دوره همایش "بناب شهر دوچرخه ایران" خواهد بود که ۳ آبان ماه با شرکت پرشور مردم و حضور مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان همچنین با اشاره به قدمت برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش در کنار ورزش یک فرهنگسازی عمومی نیز در عرصه محیط زیست به حساب میاید که امیدواریم با کمک شهرداری و شورای شهر در خصوص راه اندازی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر، هر روز شاهد چنین همایش هایی در سطح شهر باشیم.

وی همچنین تصریح کرد:این همایش از مقابل اداره ورزش و جوانان به سمت پارک فدک برگزار خواهد شد و در انتها جوایز نفیسی به قید قرعه اهدا خواهد شد که برای ترویج بیش از پیش فرهنگ دوچرخه سورای بیشتر جوایز آن را دوچرخه در نظر گرفته ایم و خواهشمندیم روز برگزاری همایش مردم از حضور در همایش با وسایل نقلیه غیر از دوچرخه پرهیز کنند و سوم آبان را روزی بدون خودرو در بناب شاهد باشیم.

وی افزود: در بحث بلیط فروشی امسال افزایش نرخ نداشته ایم و هر قطعه بلیط با نرخ ۲۰۰۰ تومان به فروش خواهد رسید و به همه دانش آموزان پسر در مدارس نیز بلیط رایگان اهدا خواهد شد، همچنین در بلیط های امسال علاوه بر سریال قسمتی نیز برای درج نام و نام خانوادگی و نام پدر در نظر گرفته شده تا در مرحله قرعه کشی حقی از کسی ضایع نشود.

سید مجید یزدانی در ادامه با اشاره به وضعیت عمرانی این اداره، از تحقق سرانه ورزشی ۰/۷۳ مترمربع در بناب خبر داد و افزود: هم اکنون استادیوم بزرگ ورزشی و سالن ورزشی باستانی در مجتمع ورزشی بناب و ۲ سالن ورزشی دیگر نیز در روستاهای آخوند قشلاق و خانه برق در دست احداث میباشد که در صورت بهره برداری از این پروژه ها سرانه فضای ورزشی بناب به ۰/۷۵ متر مربع ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین افزود: استاندارد سرانه فضاهای ورزشی در کشور ۱ متر مربع تعریف شده است که در تلاشیم با پیگیری اتمام پروژه های در دست ساخت و همچنین تعریف پروژه های جدید به استاندارد کشور در این خصوص برسیم.

رئیس ورزش و جوانان بناب در ادامه با اشاره به پیشرفت عمرانی پروژه های ورزشی شهرستان از تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به سالن باستانی بناب خبر داد و افزود: در ماه های اخیر نیز شاهد عقد قرارداد ۱۰۰ میلیارد ریالی برای اتمام استادیوم بزرگ ورزشی بناب بودیم که به زودی این مرحله نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اکنون بزرگترین مشکل فضای ورزشی بناب نبود استخر مناسب در بناب و همچنین کمبود فضاهای ورزشی سرپوشیده برای ورزش های غیر توپی است که در تلاشیم پروژه استخری که در خور شان مردم بناب باشد در داخل مجتمع ورزشی کلنگ زنی کنیم.

سید مجید یزدانی با اشاره به برنامه های ورزشی متعدد در تابستان گذشته خاطرنشان کرد: تابستان امسال فصل پرباری را پشت سر گذاشتیم و شاهد میزبانی بناب در دو رویداد بزرگ کشوری در رشته های والیبال ساحلی و کاراته بودیم و آبان ماه نیز میزبان مسابقات کشوری تنیس روی میز خواهیم بود.

وی افزود:در تلاشیم میزبانی مسابقات قهرمانی در شهرستان را افزایش دهیم تا علاوه بر توسعه ورزش قهرمانی به توسعه گردشگری در شهرستان هم کمک نماییم و اگر مشکل داشتن هتل مناسب ستاره دار در بناب نیز برطرف گردد پتانسیل برگزاری مسابقات بین المللی را نیز داریم.

یزدانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ورزش قهرمانی در بناب تصریح کرد: ۳۵ هیات ورزشی فعال در شهرستان داریم که رشته های بوکس، پینگ پنگ، تکواندو، کاراته و فوتسال مدال آورترین آنها هستند و در سالهای اخیر نیز در بحث استعدادیابی در این رشته ها برنامه ریزی کرده ایم و همیشه سعی کرده ایم در هیات های مدال آور شهرستان کمترین تغییرات مدیریتی را داشته باشیم تا فرصت برنامه ریزی مناسب برای قهرمان پروری وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر بر خلاف ورزش همگانی شاهد موفقیت چندانی در ورزش قهرمانی نیستیم این موضوع به عدم ساپورت مالی ورزشکاران بر می گردد که امیدواریم با ورود صنایع شهرستان به این موضوع شاهد ظهور قهرمانان متعدد بنابی در رشته های مختلف ورزشی باشیم.