بناب از پاك ترين شهر هاي استان در حوزه آسيب هاي اجتماعي است

به گزارش بناب نیوز، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب به ریاست پور ناجي بخشدار مركزي شهرستان بناب و با حضور اعضای این شورا در محل فرمانداری شهرستان بناب برگزار شد.

محمد پورناجی با بیان اینکه یکی از تهدیدات امروز بشری بحث اعتیاد و مواد مخدر است اظهار داشت: استکبار جهانی برای نابودی جوانان با عزم جدی ارزش های اسلامی، فرهنگ و بنیان خانواده را نشانه گرفته است.

پورناجی در ادامه گفت: ضمن اینکه باید به دانش دشمن شناسی احاطه داشت، از طریق آموزش و تبلیغات و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف و مردم نهاد در این زمینه فرهنگ سازی انجام گیرد و ورود خیرین در این موضوع امری ضروری است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد اظهار کرد: همکاری ادارات مختلف در این زمینه لازم است و باید پدیده مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعی باشد.

بخشدار مرکزی بناب گفت: ۷۰ درصد آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر هستند و چاره‌ای جز اینکه خود خانواده ها در این زمینه کمک کنند و خود نگهبان و خودنگهدار باشند وجود ندارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به اینکه ایران در راه ترانزیت مواد مخدر قرار دارد بیش از هزاران شهید و هزاران جانباز در راه مبارزه با این پدیده شوم داشته است.

ایشان با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان بناب یکی از استان‌ و شهرستان های پاک در این زمینه هستند تصریح کرد: تلاش نیروهای انتظامی و سربازان گمنام امام زمان عجل الله را در این زمینه قابل تقدیر می دانیم.

پور ناجی در پایان برنامه ریزی صحیح و ایجاد نشاط در جامعه را عاملی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و ادامه داد: دین باوری مردم بناب نیز میزان آسیب های اجتماعی در این شهرستان را کاهش داده است.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز با توضیح اینکه در بحث مواد مخدر از بدو انقلاب اسلامی مبارزه جدی در دستور کار همه ارگانهای مربوطه قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه ایران در بین دو کشور بی ثبات تولید مواد مخدر قرار گرفته است بزرگ‌ترین مبارزه کنندگان مواد مخدر نیز کشور ایران می باشد.

سهراب شفقی ادامه داد: مواد مخدر و توزیع این مواد یک توطئه سازمان یافته  می باشد که همه دستگاه ها وظیفه دارند نقش خود را در این موضوع ایفا کنند که لازم است در این زمینه از زحمات سربازان گمنام امام زمان عجل الله، اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی شهرستان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

وی در پایان با اشاره به این که معتاد ولگرد و متجاهر در شهرستان وجود ندارد تصریح کرد: در صورت وجود چنین افرادی در دستور کار پلیس است که آنها را جمع آوری کند.

گزارش: امیر خطائی بناب