فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب

به گزارش بناب نیوز، چهاردهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار هم زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل  و فاخر ایرانی و جهت مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و ایجاد رقابتی سالم و فنی برگزار می‌شود.

 

بخش ( موسیقی اصیل ایرانی ، موغام وکلاسیک)

موضوع آثار:

١- آزاد

٢- قطعات با اشعار مربوط به انتظار امام زمان ( عج )  انقلاب اسلامی از امتیاز ویژه ای برخوردار است .

 

قوانین و مقررات جشنواره:

١- بخش موسیقی سنتی بصورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هر گروه مجاز به استفاده از یک نفر هنرمند تکراری بغیر از خواننده می باشد.

٢-   در بخش موسیقی سنتی ، ردیف و قطعات و تصانیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر می باشد . لازم به ذکر است اجرای قطعه ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه ای می باشد .

٣-   مرحله بازبینی صرفا از روی  CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل نماید .

٤-   در صورت عدم رعایت بندهای ١ و ٢  در  CD ارائه شده به دبیرخانه ، آثار ارسالی داوری نشده و حذف خواهند شد .

٥-   هر گروه مجاز به اجرای قطعات در مدت زمان حداکثر ١٥ دقیقه می باشد . بدیهی است عدم رعایت حداکثر زمان اجرا ، موجب کسر امتیاز در مرحله نهایی خواهد شد .

٦-   مرحله نهایی بصورت اجرای زنده برگزار خواهد شد وبرای کسب رتبه های اول تا سوم حداقل کسب ٧٥ ، ٦٥ و ٦٠ درصد مجموع امتیاز داوران لازم می باشد.

٧-   گروه‌ها و افراد برای شرکت در جشنواره  علاوه بر ارسال cd اثر الزاما باید فرم شرکت در جشنواره را تکمیل و امضا نموده به همراه سایر مدارک مندرج در فرم به دبیرخانه تحویل نمایند و تکمیل فرم مذکور  به منزله قبول کردن تمام مقرارت جشنواره می باشد.

۸- بدیهی است برگزاری هر بخش جشنواره در صورت استقبال گروه ها و حصول حدنصاب مورد نظر دبیرخانه جشنواره برگزار خواهد شد .

۹ – تصمیمات در موارد پیش بینی نشده در فراخوان بر عهده دبیرخانه جشنواره می باشد.

 

بخش (موسیقی عاشیق)

  • این بخش در مرحله اول بررسی و گروه های حائز امتیاز به مرحله نهایی راه خواهند یافت و مرحله نهایی بصورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
  • دربخش موسیقی عاشیق هر گروه حد اقل متشکل از سه هنرمند خواهد بود.
  • در این بخش هرگروه حداکثر مجاز به اجرای سه قطعه در مدت ۱۵ دقیقه می باشند که الزاماً یکی از قطعات در موضوع انتظار و یا مدح حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود
  • بقیه شرایط مشترک با بخش موسیقی سنتی می باشد.

 

گاه شمار جشنواره :

١ – آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال CD جهت بازبینی : ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸

٢ _  زمان اعلام نتایج بازبینی : ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸

٣ _ زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره : ایام الله دهه فجر ۱۳۹۸

٤- مکان برگزاری مرحله نهایی جشنواره : سالن مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب واقع در خیابان چمران

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٣٧٧٣١٨٩  داخلی ۱۳ تماس حاصل فرمایید.