ضرورت ارتقای امنیت اجتماعی در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، سرهنگ سهراب شفقی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور مرکز بناب با بیان اینکه حرفه ای گرایی در دستگاه های متولی نظم و امنیت ضرورت ارتقای امنیت اجتماعی در جوامع امروزی است و آن هم در بستر بهره مندی از ظرفیت های علمی و دانشگاهی تحقق می یابد؛ افزود: پایه و اساس پیشرفت و تعالی کشور توجه به داشته ها و سرمایه های انسانی کشور یعنی نخبگان و پژوهشگران، فرهیختگان و محققان، دانشجویان و دانشگاهیان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی و تخصصی نقش مهمی در ایجاد شخصیت اندیشه ای و فکری جوانان ایران اسلامی دارد و می تواند بیش از پیش در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و نیز زمینه مهم و اساسی ارتقای امنیت به دستگاه های اجرایی کمک کند.

این افسر انتظامی با اشاره به اینکه جوانان مهم ترین قشر آسیب پذیر جامعه به شمار می روند؛ گفت: ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشجویان و آموزش های لازم در راستای آشنایی با آسیب های اجتماعی گامی مؤثر در راستای کاهش معضلات و جرایم در جامعه است.

شفقی در ادامه توصیه هایی نیز به دانشجویان داشت و از رویکرد جدید دشمن به آلوده کردن جوانان به مواد مخدر خبرداد و از دانشجویان خواست حتماً از مراوده با دوستان ناباب پرهیز نموده و کلید ورود به اعتیاد با تعارف سیگار و مصرف مشروبات الکلی و قلیان از ناحیه دوستان ناباب شروع می شود که حتماً در این خصوص آگاه و هوشیار باشید تا در دام آنها گرفتار نشوید.

فرمانده انتظامی بناب در خاتمه از آمادگی پلیس جهت همکاری با دانشگاه و دانشجویان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی همواره در کنار مردم بویژه نسل جوان و دانشگاهی است.