ضرورت آماده سازی زیرساخت های دوچرخه سواری در شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، بیست و یکمین همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب با حضور ۱۵ هزار نفر از قشرهای مختلف مردم بناب برگزار شد.

در این همایش که از مقابل ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان آغاز و پس از طی مسافتی با تجمع در پارک فدک بناب ادامه یافت، شعار همیشگی مردم یعنی«بناب، شهر دوچرخه» در فضای این شهر طنین انداز شد.

در همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، بخشدار مرکزی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

سیدمجید یزدانی رئیس اداره ورزش و جوانان بناب در این همایش با ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و یکمین همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب گفت: عنوان شهر دوچرخه ایران متعلق به بناب بوده و این برند بنام بناب است.

وی از مسئولان شهرستان و استان آذربایجان شرقی خواست در اجرای پروژه های عمرانی شهر از جمله احداث میدان و مسیر خیابان کشی حتماً به بحث آماده سازی زیرساخت های دوچرخه سواری مردم توجه و اهتمام لازم را داشته باشند.

وی همچنین خواستار راه اندازی پلیس دوچرخه در این شهرستان شد.

در ادامه برگزاری بیست و یکمین همایش دوچرخه سواری بناب به ۱۸۰ نفر از شرکت کنندگان در همایش به قید قرعه هدایایی از جمله ۶۵ دستگاه دوچرخه اهداء شد.

این گزارش حاکی است، پیش تر قرار بود در بیست و یکمین همایش بزرگ دوچرخه سواری«بناب شهر دوچرخه ایران» سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور یابد که نه تنها وی بلکه عدم حضور رؤسای فدراسیون های دوچرخه سواری و ورزش های همگانی کشور نیز در این همایش قابل تأمل بود.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب با داشتن بیش از ۴۰ هزار دستگاه دوچرخه و برگزاری همه ساله همایش بزرگ دوچرخه سواری که امسال بیست و یکمین دوره آن برگزار شد، به عنوان شهر دوچرخه ایران شهرت دارد.