اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در نشست کار گروه سیل و مخاطرات اظهار داشت: در سال‌های 96 و 97 از محل اعتبارات وصول مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی 12 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان بناب اختصاص یافته و با وجود کمبود اعتبارات ولی دولت به این حوزه توجه خاصی دارد.

وی با اشاره به بارندگی‌های ابتدای سال گفت: وقوع بارندگی‌های سیل‌آسای سال در شهرستان این ضرورت را در این شهرستان بوجود می‌آورد تا لایروبی رودخانه‌های درون و برون شهری به موقع انجام شوند.

رفیعی با اشاره به حجم بالای بارش‌ها در ابتدای سال‌جاری افزود: لایروبی و مسیرگشایی مناطق شهری در معرض احتمال سیل و آبگرفتگی باید در اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب سپس به مسئولان امور آب منطقه‌ای و شهرداری تأکید کرد: در انجام این کار سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا در صورت ادامه بارش‌های زیاد بتوان این مشکل را حل کرد.

رفیعی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان شهرستان و مدیریت سد علویان به خاطر مدیریتی که ابتدای سال و زمان بارش‌ها انجام دادند؛ اذعان کرد: از آنجایی که بخش‌های زیادی از رودخانه قوبی‌چای از محدوده شهری بناب گذر می‌کند، از این رو شهرداری به عنوان مسئول لایروبی این رودخانه باید مسیرهای باقی مانده و ضروری این مسیر را لایروبی کند تا در زمان بارش‌ها با مشکل آبگرفتگی مواجه نشویم.

این گزارش می افزاید، در ادامه نشست مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص را ارائه کردند.