1.5 میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند/ وجود 9 هزار و 400 هکتار بافت فرسوده در استان

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، مهدی اسحقی نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری بناب اظهار داشت:  141 هزار هکتار از اراضی مسکونی کشور را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که 21 میلیون و 500 هزار نفر دراین مناطق و محلات ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی در 9 هزار و 400 هکتار از مناطق بافت های فرسوده استان ساکن هستند؛ اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت توجه به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است و به همین جهت مسئولان استان نیز برای رفع مشکلات موجود در این مناطق تلاش مضاعفی را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: قرار است هر سال 270 منطقه از بافت های فرسوده را در کشور بازسازی شود که این طرح ظرف 10 سال آینده در 2 هزار و 700 منطقه در سطح کشور توسط دولت مورد توجه و بازسازی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، 3 هزار و 700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به بازآفرینی محلات هدف در کشور اختصاص یافته که 2 هزار و 150 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده و مابقی به میزان یک هزار و 550 میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف در این مناطق در نظر گرفته شده است.

اسحقی نژاد یادآور شد: از این میزان اعتبار سهم آذربایجان شرقی 47 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان 3 میلیارد و 920 میلیون تومان به شهرستان بناب اختصاص یافته و بعد از تبریز شهرستان بناب رتبه اول جذب اعتبارات بازآفرینی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.