مصرف مواد مخدر در بین قشر دانشگاهی و کارگری بناب افزایش یافته است

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، امین رفیعی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات وتلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در بحث کشف مواد مخدر و دستگیری معتادان و قاچاقچیان گفت: افزایش میزان کشفیات مواد مخدر نشانه این است که میزان قاچاق مواد مخدر نیز افزایش یافته است.

وی بر شناسایی و برخورد قاطع و جدی با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای افراد جامعه محسوب می شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب بیان کرد: پیشگیری و راه های آگاه سازی مردم و جوامع هدف جزو اصلی ترین برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

رفیعی با نادرست خواندن این تفکر که افزایش جمعیت معتادان بخاطر بیکاری است، اذعان کرد: متأسفانه مصرف مواد مخدر در بین قشر دانشگاهی و کارگری افزایش یافته است و بجای کتمان موضوع باید به فکر علاج و درمان بود.

فرمانده انتظامی بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه دروازه ورود و استفاده از مواد مخدر سیگار است، بر ضرورت کنترل و پاکسازی مراکز آموزش عالی در استفاده از سیگار تأکید کرد.

سرهنگ سهراب شفقی با اظهار نگرانی از افزایش مصرف سیگار در بین دانشجویان، در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی برای آگاه سازی آن ها تأکید کرد.

وی برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان را از رئوس برنامه های این نیرو برشمرد و گفت: اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده جزو برنامه های نیروی انتظامی است و اجرای این طرح ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، شهرستان بناب به لحاظ قرار گرفتن در مرکز مسیر مواصلاتی چندین استان غربی کشور به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر برای قاچاقچیان مورد استفاده قرار می گیرد.